DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10111
Title: Satisfacción de los usuarios con la atención de enfermería de la consulta externa del área de Oftalmología. Hospital Luis Vernaza 2017.
Authors: Banchón Naula, Karen Fernanda
Orellana Solís, Adrián
metadata.dc.contributor.advisor: Erazo Freire, Rosario Mercedes
Keywords: PERSONAL DE ENFERMERÍA;SATISFACCIÓN DEL CLIENTE;ATENCIÓN DE ENFERMERÍA;CALIDAD DE SERVICIO
Issue Date: 5-Mar-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: There are many problems that health personnel can entail by not providing quality care so the present work of Titration focuses on the satisfaction of the users with the nursing care of the external consultation of the area of ophthalmology whose objective is to analyze the satisfaction of the users with the care of nursing through a study of type descriptive, transversal and prospective; the instrument for data collection was through a questionnaire in addition to the use of a direct observation guide; the universe was represented by the beneficiaries of the ophthalmology area, so the sample consisted of 106 people which was determined with a formula for finite population, in which the results obtained indicate that the global population surveyed, in relation to the personal characteristics of respondents determined that of the 106 patients 58 are male with 55% and 48 are female with 45% respectively, the prevailing age is more than 50 years with 52%, was evidenced by the method of collection of data that the highest degree of satisfaction was 79% compared to the indicator of efficiency and respect to activities of Nursing There is a total fulfillment before and after the attention to the user.
Description: Son muchos los problemas que el personal de salud puede acarrear al no brindar una atención con calidad por ello el presente trabajo de titulación se enfoca en la satisfacción de los usuarios con la atención de enfermería de la Consulta externa del área de Oftalmología cuyo objetivo es analizar lasatisfacción de los usuarios con la atención de enfermería a través de un estudio de tipo descriptivo, transversal y prospectivo; el instrumento para la recolección de datos fue mediante un cuestionario además del uso de una guía de observación directa; el universo estuvo representado por los beneficiarios del área de oftalmología, por ello la muestra estuvo constituida por 106 personas lo cual se determinó con una fórmula para población finita en la que los resultados obtenidos nos indican que de la población global encuestada, con relación a las características personales de los encuestados se determinó que de los 106 pacientes, 58 son hombres con un 55% y 48 son mujeres con un 45% respectivamente, la edad que prevalece es más de 50 años con un 52%, se evidenció con el método de recolección de datos que el grado de satisfacción más alto fue el 79% frente al indicador de eficiencia y respecto a las actividades de enfermería existe un total cumplimientos antes y después de la atención al usuario.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10111
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Enfermería

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-MED-ENF-445.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.