DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10336
Title: Plan de negocio para la comercialización de paquetes turísticos de Hacienda “La Libertad” a empresas PYMES de la ciudad de Guayaquil en el año 2019.
Authors: Cruz León, Cristina Estefanía
Vera Haro, William Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Delgado Salazar, Jorge Luis
Keywords: PLAN DE NEGOCIO;AGROTURISMO;PYMES;SERVICIOS TURÍSTICOS;COMERCIALIZACIÓN;PAQUETES TURÍSTICOS
Issue Date: 12-Mar-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present project is studying the feasibility of the Hacienda La Libertad to market tourist packages, which is currently working in the agricultural sector, reason for which it was analyzed whether it would be desirable if the expansion of business, would allow for economic growth and how would this contribute in society and the sector of the agrotourism. The idea of engaging in this side of the market lies in the fact that the efforts of the Ecuadorian Government are giving favorable results and that demand on the country's tourism sector is increasingly giving results which is a market that deserves to be exploited. For the present study was carried out a field investigation through a survey and direct observation, subsequently were tabulated and analyzed the data to be able to know what the consumer wants and in this way to be able to develop a proposal appropriately so that it can meet the needs of this sector. In addition it was determined the benefits the project would bring to the society, who would be the beneficiaries and the policies of social responsibility that should be taken. To be able to know if the project was economically viable was made a full financial study that determined the feasibility of the project.
Description: El presente proyecto estudia la factibilidad de que la Hacienda La Libertad pueda comercializar paquetes turísticos, la cual actualmente trabaja en el sector ganadero razón por la cual se analizó si sería conveniente si la ampliación del negocio, permitiría tener crecimiento económico y como contribuiría esto en la sociedad y el sector del agroturismo. La idea de incurrir en este lado del mercado radica en que los esfuerzos del Gobierno ecuatoriano están dando resultados favorables y que la demanda en el sector turístico del país está dando cada vez más resultados por lo cual es un mercado que merece ser explotado. Para el presente estudio se realizado una investigación de campo mediante una encuesta y observación directa, posteriormente se tabularon y analizaron los datos para poder conocer lo que el consumidor desea y de esta forma poder elaborar una propuesta adecuada que permita cumplir con las necesidades de este sector. Adicionalmente se determinó los beneficios que el proyecto traería a la sociedad, quienes serían los beneficiarios y las políticas de responsabilidad social que se deben tener. Para poder conocer si el proyecto era económicamente viable se realizó un estudio financiero completo que determino la factibilidad del proyecto.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10336
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Administración de Ventas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IAV-324.pdf3.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.