DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10607
Title: Diseño de material didáctico interactivo para la enseñanza - aprendizaje de inglés, a niños y niñas de 8 a 10 años del 5.º grado de educación general básica de la Escuela General Manuel Serrano - cantón el Guabo, 2017.
Authors: Martínez Muñoz, Henry Gustavo
metadata.dc.contributor.advisor: Naranjo Rojas, María Katherine
Keywords: DISEÑO GRÁFICO;MATERIAL DIDÁCTICO;JUEGO DIGITAL;ANIMACIÓN;ENSEÑANZA DEL IDIOMA INGLÉS
Issue Date: 7-Mar-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: In the project of qualification didactic material is designed to generate a reinforcement in the thematic one of fruits in the English language, for boys and girls of 8 to 10 years of the 5th grade of general basic education of the school "General Manuel Serrano" canton The Guabo. The methodology used is documentary to investigate projects carried out in the English language, design programs, and it is also descriptive using the qualitative method where teachers, children and designers are interviewed. Another method that was used was the non-participant observation where the students participate in the classroom and they were able to know their learning methods and the material they use. The project combines the five evaluation criteria of the English language: vocabulary, grammar, writing, listening and speaking where a total of 34 screens were obtained, fulfilling the objective that the children reinforce the theme in a fun way.
Description: En el proyecto de titulación se diseña material didáctico para generar un refuerzo en la temática de frutas en el idioma inglés, para niños y niñas de 8 a 10 años del 5.° grado de educación general básica de la escuela “General Manuel Serrano” cantón El Guabo. La metodología que se aplica es de tipo documental para investigar proyectos realizados en el idioma inglés, programas de diseño, y también es de tipo descriptiva utilizando el método cualitativo en donde se entrevista a docentes, niños y diseñadores. Otro método que se utilizó fue la observación no participante donde los estudiantes participan en el aula de clase y se pudo conocer sus métodos de aprendizaje y el material que utilizan. El proyecto combina los cinco criterios de evaluación del idioma inglés que son: vocabulary, grammar, writing, listening y speaking en donde se obtuvo un total de 34 pantallas cumpliendo con el objetivo que los niños refuercen la temática de una manera divertida.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10607
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Gestión Gráfica Publicitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ARQ-CGGP-84.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.