DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10882
Title: Diseño de una propuesta de renovación del mensaje publicitario de la Universidad Católica de Santiago de Guayaquil en redes sociales, a fin de mejorar la percepción de los clientes sobre la oferta académica de la institución.
Authors: Arce Cedillo, Kerly Genoveva
metadata.dc.contributor.advisor: Trelles Rodríguez, Irene
Gutiérrez Candela, Glenda Mariana
Keywords: MARKETING;PLAN DE COMUNICACIÓN;REDES SOCIALES;MENSAJE PUBLICITARIO;OFERTA ACADÉMICA
Issue Date: 17-Jul-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present research project was carried out with the purpose of establishing a proposal to improve the advertising message of the Catholic University of Santiago de Guayaquil in social networks, with the objective of encouraging the community to be part of this prestigious educational institution, within the investigation has proceeded to review the theories and foundations on which the development of communication and marketing plans are based, as well as the use of electronic media and the segregation of the target that will consume the services of the entity. In order to achieve the objectives set, the research methodology with a mixed approach was selected, that is to say; qualitative and quantitative by means of the elaboration of surveys it was possible to know the perception of the students of diverse institutions to understand the necessities that must be covered by the UCSG, with this information a proposal of renovation was developed to the advertising message of the institution redefining the public to which the advertising is oriented and the type of design that should be applied according to the campaigns to be implemented. In the future you can implement an online platform, in which you are a student, when you are informed on the website, you can enter an interactive chat, where a collaborator of the institution answers the student's questions live, or channels it to different secretaries of each faculty, in this way costs are saved in the information process, and the traffic of students from schools whose interest in choosing UCSG is not completely decided, because there were not enough tools to inform it.
Description: El presente proyecto de investigación se realizó para establecer una propuesta de mejora del mensaje publicitario de la Universidad Católica de Santiago de Guayaquil en redes sociales, para incentivar a la comunidad a ser parte de ésta prestigiosa institución educativa, dentro de la investigación se ha procedido a revisar las teorías y fundamentos en los cuales se basan la elaboración de planes de comunicación y marketing, así como el uso de los medios electrónicos y la segregación del target que consumirá los servicios de la entidad. Para lograr los objetivos planteados, se seleccionó la metodología de investigación con enfoque cuantitativo por medio de la elaboración de encuestas se pudo conocer la percepción de los estudiantes de diversas instituciones para comprender las necesidades que deben ser cubiertas por la UCSG, con esta información se desarrolló una propuesta de renovación al mensaje publicitario de la institución redefiniendo el público al que se orienta la publicidad y el tipo de diseño que se debe aplicar según las campañas a implementar. A futuro se puede implementar una plataforma online, en la cual es estudiante, al momento de informarse en la página web, pueda entrar a un chat interactivo, donde un colaborador de la institución conteste en vivo las dudas del estudiante, o lo canalice a diferentes secretarías de cada facultad, se ahorra costos en el proceso de información, y se disminuye el tráfico de estudiantes de colegios cuyo interés en elegir a la UCSG no está del todo decidido, por no estar informarlo.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10882
Appears in Collections:Trabajos de Grado - Maestría en Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-POS-MAE-178.pdf4,4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons