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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11321
Title: Análisis de factibilidad de la implementación de una tienda virtual para la expansión de una empresa de bisutería fina.
Authors: Vera Herrera, Melissa Ayelen
metadata.dc.contributor.advisor: Garzón Quiroz, Mao Queen
Keywords: ESTUDIO DE FACTIBILIDAD;TIENDA VIRTUAL;MARKETING DIGITAL;E-COMMERCE;SITIO WEB
Issue Date: 27-Aug-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The purpose of this project is to determine the technical, market and financial feasibility for the implementation of a virtual store for a fine jewelry company. The company has been running for two years and since it started it has maintained its commerce through the internet, specifically through social networks. The company seeks to have an expansion of its exhibition channels to reach more people and increase their sales as well as customers. The market research was conducted with a deductive and mixed approach method as the analysis was quantitative and qualitative. The scope was descriptive, and an interpretation and analysis of the results was carried out in order to elaborate strategies that the company can apply in conjunction with the portal web for its expansion. With the collection of information that resulted from the surveys, certain things were determined that must be implemented on the page, which require investment, and these were included in the part of the initial investment. Finally, a five-year projection was prepared in the financial chapter to determine if it is feasible for the company to invest in this project, which it was.
Description: El proyecto presente busca determinar la factibilidad técnica, de mercado y financiera para la implementación de una tienda virtual para una empresa de bisutería fina. La empresa ya tiene dos años en marcha y desde su inicio ha mantenido su comercio a través de internet, específicamente por redes sociales. La empresa busca tener una expansión de sus canales de exposición para llegar a más personas y aumentar sus ventas, así como clientes. Se realizó una investigación en el mercado por medio de encuestas, con un método deductivo y de enfoque mixto debido a que el análisis fue cuantitativo y cualitativo. El alcance fue descriptivo y se realizó una interpretación y análisis de los resultados para así poder elaborar estrategias que la empresa las puede aplicar en conjunto con el portal web para su expansión. Con el levantamiento de información que resultó de las encuestas se determinaron ciertas cosas que se deben implementar en la página las cuales requieren inversión y estas se las incluyó en parte de la inversión inicial. Finalmente se elaboró una proyección a cinco años en el capítulo financiero para determinar si es factible para la empresa invertir en este proyecto, en la cual sí resulto serlo.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11321
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Comercio y Finanzas Internacionales

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