DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11468
Title: Plan de negocio para la implementación del servicio de turismo cultural en el cantón Samborondón para la Empresa Walking Ecuador S. A. en el año 2019.
Authors: Valero Solís, Dalton Fabricio
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Cepeda, Maximiliano Bolívar
Keywords: ESTUDIO DE MERCADO;TURISMO CULTURAL;TURISMO RECREACIONAL;SAMBO TOUR
Issue Date: 19-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: When we hear the word "Samborondón", the first thing that comes to mind are luxurious vehicles, elegant urbanizations, modern shopping centers and why not wealthy people. For this reason, a proposal of cultural tourism is presented so that the iconic and representative sites such as the Santa Ana Church, the Old Palace and Municipal Museum, the Central Park, the 2000 Pier, the Civic Plaza, where cultural activities are developed are known. and recreational in an outdoor environment. Within this panorama, the company Walking Ecuador S.A. search through a promotional package of cultural tourism SamboTour, intended for educational centers located in the parish of The Puntilla, that is, to offer the opportunity they know to the city for its biodiversity, its culture, its history, its customs and its traditions . On the other hand, the importance of creating a new product line, aimed at the segment of educational institutions located in the parish of The Puntilla, with the aim that the company increases sales in relation to the previous year and obtains the best economic returns. At the same time that this alternative also benefits the inhabitants of Samborondón and its surroundings, contributing to the economic, social and cultural development of the inhabitants, with sustainable promotion over time, giving the opportunity to have a better quality of life, new employment positions through entrepreneurship or business innovation that derive from this activity.
Description: Cuando escuchamos la palabra “Samborondón”, lo primero que se nos viene a la mente son lujosos vehículos, elegantes urbanizaciones, modernos centros comerciales y por que no personas adineradas. Por tal motivo, se presenta una propuesta de turismo cultural para que se conozcan los sitios iconos y representativos como: la Iglesia Santa Ana, el Antiguo Palacio y Museo Municipal, el Parque Central, el Malecón, la Plaza Cívica, donde se desarrollen actividades culturales y recreacionales en un ambiente al aire libre. Dentro de esta panorámica, la empresa Walking Ecuador S.A. busca a través de un paquete promocional de turismo cultural SamboTour, destinado a los centros educativos ubicados en la parroquia La Puntilla, es decir, ofertar la oportunidad que conozcan a la ciudad por su biodiversidad, su cultura, su historia, sus costumbres y sus tradiciones. Por otro lado, la importancia de crear una nueva línea de producto, dirigido al segmento de instituciones educaticas ubicados en la parroquia La Puntilla, con el objetivo que la empresa incremente las ventas en relación al año anterior y obtenga los mejores réditos económicos. Al mismo tiempo que ésta alternativa también beneficie a los pobladores de Samborondón y de sus alrededores, contribuyendo al desarrollo económico, social y cultural de los habitantes, con la promoción sustentable en el tiempo, dando la oportunidad de tener una mejor calidad de vida, nuevas plazas de empleo a través del emprendimiento o la innovación de negocios que se deriven de esta actividad.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11468
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Administración de Ventas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IAV-328.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.