DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11736
Title: La incidencia del modelo de gestión empresarial en la productividad de la empresa CODGRAF S.A.
Authors: Rivera Villarreal, Holger Israel
metadata.dc.contributor.advisor: Arias Arana, Wendy Vanessa
Keywords: GESTIÓN EMPRESARIAL;PRODUCTIVIDAD;MARKETING ESTRATÉGICO;COMPETITIVIDAD
Issue Date: 20-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The business management model is, by definition, the activity carried out by the managers of a company in order to achieve the viability of the economic activity of the organization and ways to make it more productive. This research describes, based on the results of the application of a questionnaire that pursues the opinion of workers about seven aspects that define business management as they are: planning, organization, communication, leadership, human resources, monitoring and feedback, as well as, the use of direct observation in the development of production processes in the printing company CODGRAF SA, in order to describe the situation of the company, specifying the problems that are evident in each point of its productive chain and making suggestions to improve these processes, concluding that the company despite having experience in business management for years, has not implemented control systems that guarantee the quality of the products, which has affected their productivity, likewise, they do not have strategic planning that effectively communicates where the company is going, characteristic aspect stico of basic and controlled administration which does not profit the talents of the members that make her life, to boost productivity.
Description: El modelo de gestión empresarial, es por definición la actividad que realizan los directivos de una empresa en pro de lograr la viabilidad de la actividad económica de la organización y las maneras de hacerla más productiva. En esta investigación se describe, tomando como base los resultados de la aplicación de un cuestionario que persigue conocer la opinión de los trabajadores acerca de siete aspectos que definen la gestión empresarial como lo son: la planificación, la organización, comunicación, liderazgo, recursos humanos, monitoreo y retroalimentación, así como, el uso de la observación directa en el desarrollo de los procesos productivos en la imprenta CODGRAF S.A., con el fin de describir la situación de la empresa, especificando los problemas que se evidencian en cada punto de su cadena productiva y realizando sugerencias para mejorar estos procesos, concluyendo que la empresa a pesar de tener experiencia en la gestión empresarial durante años, no ha implementado sistemas de control que garanticen la calidad de los productos, lo cual ha afectado su productividad, así mismo, no tienen una planificación estratégica que comunique de manera efectiva hacia dónde va la empresa, aspecto característico de una administración básica y controlada que no aprovecha los talentos de los miembros que ella hacen vida, para impulsar su productividad.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11736
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Gestión Empresarial Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ECO-GES-535.pdf2,37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons