DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11745
Title: La intervención social en casos de niños de 1 a 3 años, que asisten a un CDI de una institución pública, que viven experiencias de tratos inadecuados de sus madres.
Authors: Bajaña López, Leslye Narcisa
metadata.dc.contributor.advisor: Corté Romero, Carmen Susana
Keywords: TRABAJO SOCIAL;MÉTODO SOCIOEDUCATIVO;PROTECCIÓN ESPECIAL;ESTILOS DE CRIANZA
Issue Date: 13-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present proposal relates an investigation to 6 mothers of children between 1 to 3 years of age on parenting styles where information of each case is gathered through semi-structured interviews to mothers and care educators knowing their care and behavior inside and outside of home. The children in question attend a center for child development (CDI) in “Canton Daule” and among the variables to investigate and diagnose is the affective bond, the upbringing of the children and the notion of the rights of the children. For the diagnosis we will study the legal norms that guarantee the rights of the children, we will also analyze theories of several recognized authors in the subject with the aim of being able to contribute in cases with concepts, theories and methodologies. This proposal was made in order to improve the inappropriate parenting styles towards these children, influencing a parenting framed in good treatment.
Description: La presente propuesta relata una investigación a 6 madres de niños entre 1 a 3 años de edad sobre estilos de crianza en donde se recopila información de cada caso a través de entrevistas semiestructuradas a madres y educadoras de cuidado conociendo así su cuidado y comportamiento dentro y fuera del hogar. Los niños en mención asisten a un centro de desarrollo infantil (CDI) en el Cantón Daule y entre las variables a investigar y diagnosticar está el vínculo afectivo, la crianza de los hijos/as y la noción de los derechos de los hijos/as. Para el diagnostico estudiaremos las normas legales que garantizan los derechos de los niños/as, también analizaremos teorías de varios autores reconocidos en el tema con el objetivo de poder aportar en los casos con conceptos, teorías y metodologías. Esta propuesta se realizó con el fin de mejorar los estilos de crianza inadecuados hacia estos niños y niñas incidiendo en una crianza enmarcada en el buen trato.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11745
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Trabajo Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-JUR-TSO-98.pdf2,09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons