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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11761
Title: Estudio de la calidad de atención y la satisfacción del paciente de la consulta externa del “Hospital Roberto Gilbert Elizalde de Guayaquil".
Authors: Cox Barzola, Miriam Amalia
metadata.dc.contributor.advisor: Zerda Barreno, Elsie Ruth
Keywords: CALIDAD DE ATENCIÓN;SATISFACCIÓN DEL PACIENTE;PLAN DE MEJORA;SERVQUAL;INSTITUCIONES DE SALUD
Issue Date: 5-Oct-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: Health is a right of people and health institutions of the city of Guayaquil provide services to patients who attend medical centers. The objective of this study is to determine the quality of attention to users through the application of instruments to know the patient satisfaction of the outpatient clinic of the Roberto Gilbert Elizalde Hospital in Guayaquil and proposal of a strategy to improve user satisfaction. The Servqhos questionnaire was adapted and the instrument was applied to 400 relatives of children under the age of five who attend the Roberto Gilbert Elizalde hospital. It is necessary to apply strategies to improve the waiting time in the outpatient clinic of the health institution. In addition, training and improvements in modern equipment. The internal consistency Cronbach's alpha was 0.956 while the KMO was 0.913. In addition, four factors were obtained with 71.12% of the variance explained. With the information obtained, an improvement plan for the quality of the services of the Roberto Gilbert Elizalde Hospital in Guayaquil is carried out.
Description: La salud es un derecho de las personas y las instituciones de la salud de la ciudad de Guayaquil prestan servicios a los pacientes que asisten a los centros médicos. El objetivo de este estudio es determinar la calidad de atención a los usuarios mediante la aplicación de instrumentos para conocer la satisfacción del paciente de la consulta externa del hospital Roberto Gilbert Elizalde de Guayaquil y propuesta de una estrategia para mejorar la satisfacción del usuario. Se adaptó el cuestionario Servqhos y se aplicó el instrumento a 400 familiares de niños menores de cinco años que asisten al hospital Roberto Gilbert Elizalde. Es necesario aplicar estrategias para mejorar el tiempo de espera en la consulta externa de la institución de salud. Además, capacitaciones y mejoras en los equipos modernos. La consistencia interna el alfa de Cronbach fue de 0.956 mientras que el KMO de 0.913. Además, se obtuvo cuatro factores con el 71.12% de la varianza explicada. Con la información obtenida se procede a realizar un plan de mejoras para la calidad de los servicios del Hospital Roberto Gilbert Elizalde de Guayaquil.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11761
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