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Title: Análisis del comportamiento del uso de un seguro médico privado en personas de 25 a 34 años de la parroquia Tarqui en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Zunino Ramírez, Daniel Marcelo
metadata.dc.contributor.advisor: Mendoza Villavicencio, Christian Ronny
Keywords: COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;SATISFACCIÓN DEL CLEINTE;SEGURO MÉDICO PRIVADO;ECONOMÍA
Issue Date: 18-Mar-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The research "Study of the level of satisfaction of clients affiliated to a private medical insurance in the city of Guayaquil", has as purpose to determine what is the level of satisfaction of the people who reside in Guayaquil and have private health insurance, Conducted a deep search for material that allows us to develop a study, taking into consideration different bibliographical sources about this topic, relevant information, influential factors and different perspectives directly related to the subject. It was necessary to carry out this study, a descriptive and exploratory research where the profile of these people who maintain a private insurance was detailed.What are your needs? With these data, it allowed us to understand the decisions, to maintain this service and what their priorities and comments are, within the city of Guayaquil. According to the results of the research, it allowed us to define that a high percentage of the people surveyed, at the moment of knowing their satisfaction with the private medical insurance they maintain, is not completely satisfied by several factors, it is relevant to consider in the study that many People who maintain private health insurance are elderly, of a certain socioeconomic class or even people who have some type of medical background. There are also private medical plans whose value amounts to more than $ 20,000 per year according to the type of person affiliated. This research that has been carried out allows to have real and valuable information for people who are interested in different fields such as doctors, marketing, entrepreneurs or even for general knowledge. Companies can take this research as a method to know their shortcomings from another point of view and how to improve them to their best advantage, from the same situation a person in the marketing branch can plagiarize existing needs in the private health insurance market in the country. Key words in the study: Private Health Insurance Ecuador, degree of consumer satisfaction, factors that influence the selection of health insurance.
Description: La investigación “Estudio del nivel de satisfacción de clientes afiliados a un seguro médico privado en la ciudad de Guayaquil”, Tiene como finalidad determinar cuál es el nivel de satisfacción de las personas que residen en Guayaquil y cuentan con un seguro médico privado, se ha realizado una profunda búsqueda de material que nos permita desarrollar un estudio, tomando en consideración distintas fuentes bibliográficas acerca de dicho tema, información relevante, factores influyentes y distintas perspectivas directamente relacionado al tema. Fue necesario para realizar este estudio, una investigación de tipo descriptiva y exploratorio donde se detalló cual es el perfil de estas personas que mantienen un seguro privado y Cuáles son sus necesidades. Con estos datos nos permitió comprender las decisiones, de mantener dicho servicio y cuáles son sus prioridades y comentarios, dentro de la ciudad de Guayaquil. De acuerdo a los resultados la investigación, nos permitió definir que un alto porcentaje de las personas encuestadas, al momento de conocer su satisfacción sobre los seguros médicos privados que mantienen, no está completamente satisfechas por varios factores, es relevante considerar en el estudio que muchas personas que mantiene seguros de salud privado son personas de tercera edad, de cierta clase socioeconómica o incluso personas que tienen algún tipo de antecedente médico, También existen planes médicos privados que su valor asciende a más de $20.000 anuales de acuerdo al tipo de persona afiliada. Esta Investigación que se ha llevado a cabo permite tener información real y valiosa para personas que estén interesadas en distintos campos como lo son médicos, marketing, empresarios o incluso para conocimiento en general. Las empresas pueden tomar esta investigación como un método para conocer sus falencias desde otro punto de vista y como mejorarlas para su mejor provecho, de la misma situación una persona en la rama del marketing podrá platear necesidades existentes en el mercado de seguros médicos privados en el país.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12754
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Marketing

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