DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13445
Title: Propuesta para La creación de una empresa productora de bebidas de aminoácidos con aporte energético.
Authors: Alvia Palacios, Keila Denisse
metadata.dc.contributor.advisor: Navarro Orellana, Andrés Antonio
Keywords: ESTUDIO DE MERCADO;PROCESO PRODUCTIVO;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;EMPRENDIMIENTO
Issue Date: 4-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This proposal on the creation of a company that produces and sells amino acid drinks with energy input has been developed through research to determine the acceptance of the product in the market. The proposal is based on the production and commercialization of a sport drink that offers athletes the opportunity to find several benefits in a single product in a more efficient way and that allows them to increase their skills at the time of physical activity. An adequate market investigation was carried out to analyze consumer behavior and determine the level of acceptance that the product will have in the market and, as a basis for that, to be able to design strategies to correctly introduce the product into the market. Besides, the corresponding financial studies will be used to assess the profitability of the company. A technical study was also prepared, where the different production processes were evaluated to prepare the final product and subsequently choose the most efficient and convenient process.
Description: La presente propuesta acerca de la creación de una empresa productora y comercializadora de bebida de aminoácidos con aporte energético, ha sido desarrollada mediante investigaciones para determinar la aceptación del mercado del producto. La propuesta está basada en producir y comercializar una bebida deportiva que ofrezca a los deportistas la oportunidad de encontrar varios beneficios en un solo producto de una manera más eficiente y, que les permita incrementar sus habilidades al momento de realizar la actividad física. Se realizó la debida investigación de mercado para poder analizar el comportamiento del consumidor y determinar el nivel de aceptación que llegaría a tener el producto en el mercado y, a base de eso, poder diseñar las estrategias para introducir de manera correcta el producto al mercado. De igual manera, se realizaron los estudios financieros correspondientes para evaluar la rentabilidad de la empresa. También se elaboró un estudio técnico, en donde se evaluaron los diferentes procesos de producción para elaborar el producto final y, posteriormente elegir el proceso más eficiente y conveniente.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13445
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Emprendedores

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IE-285.pdf4,25 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons