DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13478
Title: Estudio de factibilidad para la creación de un Retail Online que integre a emprendedores ecuatorianos.
Authors: Andrade Espinoza, Elizabeth Carolina
Tuárez Aguirre, María José
metadata.dc.contributor.advisor: Garzón Quiroz, Mao Queen
Keywords: COMERCIO ELECTRÓNICO;RENTABILIDAD ECONÓMICA;EMPRENDIMIENTO;RETAIL ONLINE;COMERCIALIZACIÓN;EMPRENDEDORES ECUATORIANOS
Issue Date: 9-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The main objective of this research is to analyze the profitability and viability - in the long term - of an online retail that integrates Ecuadorian entrepreneurs. Microentrepreneurs will have the opportunity to market their products through the company's virtual platform, under the company's internal policies. And at the same time, the organization will create a consumer market in Ecuadorian territory, and by saying this we mean people who want to buy the products displayed in catalogs. The proposed project is composed of six chapters. In these chapters the theories applicable to the business model are described, and it is also expressed that the methodology used has a descriptive scope of a non-experimental design, based on primary and secondary research sources such as interviews with experts, population surveys , studies and reports on entrepreneurship in Ecuador, among others.
Description: La presente investigación tiene como principal objetivo, analizar la rentabilidad y viabilidad a largo plazo de un retail online que integra a emprendedores ecuatorianos. Los microempresarios tendrán la oportunidad de comercializar sus productos a través de la plataforma virtual de la compañía, bajo las políticas internas de la empresa. Y al mismo tiempo, la organización creará un mercado de consumidores en el territorio ecuatoriano, y con al decir esto nos referimos a personas que deseran comprar los productos expuestos en catálogos. El proyecto planteado esta compuesto de seis capítulos. En estos capitulos se describen las teorías aplicables al modelo de negocio, y además, se expresa que la metodología empleada tiene un alcance descriptivo de un diseño no experimental, basado en las fuentes primarias y secundarias de investigación como entrevistas a expertos, encuestas a la poblacion, estudios y reportes realizados acerca de emprendimientos en el Ecuador, entre otros.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13478
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Comercio y Finanzas Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CFI-536.pdf2,09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons