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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13606
Title: La innovación tecnológica en los bancos privados de la ciudad de Guayaquil y su relación con las preferencias del cliente.
Authors: Medina Acosta, Jocelyn Renee
Fuentes Bowen, Alanis Natalí
metadata.dc.contributor.advisor: Armijos Tandazo, Vicente Paul
Keywords: INNOVACIÓN TECNOLÓGICA;BANCA ONLINE;BANCA MÓVIL;BANCA PRIVADA;SERVICIOS ELECTRÓNICOS
Issue Date: 16-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present research work aims to analyze if the technological innovations implemented in the banking services offered by the private banks of the city of Guayaquil influence the client's preference, in addition to identifying what other services the user of financial services require to manage in a better way their resources. The general objective has been achieved thanks to the results obtained by the measuring instrument used for the collection of information; the search of theories related to the evolution of banking and its services, applying quantitative and qualitative research approaches. The use of methodologies began with the study of the ways that the user access to electronic financial services such as mobile banking or online banking. It can be concluded by the results that technological innovation influences customer preferences. the implementation of advanced technology persuades the population because it provides greater ease and speed in transactions, greater data security, deposits and, in general, better service and that, in the future as a result of the advancement of technologies and the massification of social networks, many bank offices will be removed.
Description: El presente trabajo de investigación plantea como objetivo general analizar si las innovaciones tecnológicas implementadas en los servicios bancarios que ofrecen los bancos privados de la ciudad de Guayaquil y su influencia en la preferencia del cliente, además de identificar qué otros servicios requieren los usuarios de servicios financieros para administrar de mejor manera sus recursos personales. La consecución del objetivo general se ha dado gracias a los resultados obtenidos producto del instrumento de medición utilizado para la recolección de información; la búsqueda de teorías relacionadas con la evolución de la banca y sus servicios, aplicando enfoques de investigación cuantitativos. El uso de metodologías empezó con el estudio de las formas de acceso de los usuarios a los servicios financieros electrónicos tales como banca móvil o banca “online”. Se puede concluir que los resultados demuestran que la innovación tecnológica en los servicios financieros influye en las preferencias del cliente. La implementación de tecnología de punta persuade a paso gigante a la población porque proporciona mayor facilidad y rapidez en las transacciones, mayor seguridad de datos, de depósitos y en general, mejor servicio y que, en un futuro, como consecuencia del avance de las tecnologías y la masificación de las redes sociales, sin duda, se eliminarán muchas oficinas bancarias.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13606
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Administración de Empresas

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