DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13858
Title: Desarrollo e implementación de un sistema web para la automatización del proceso de generación de órdenes de compras.
Authors: Campozano Zavala, Luis Gustavo
metadata.dc.contributor.advisor: Pesantes Méndez, Jorge Salvador
Keywords: SISTEMA WEB;ÓRDENES DE COMPRA;AUTOMATIZACIÓN;BASES DE DATOS
Issue Date: 9-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present work of titling aimed at the analysis, design and implementation of a web system for the management and generation of purchase orders in the company SOLEG Soluciones Logística; It was carried out by means of a qualitative type investigation since it was necessary to carry out a field observation to determine how the process is carried out, its critical points, involved in the process and identify the problems of carrying out the process manually. As a result of the investigation, it was possible to determine what the problems were, their causes and consequences, in this way, a web system adapted to the needs of the company could be designed and implemented, in this way it is possible to comply with the guidelines established in the process for the Acquisition of bines and services. The system is capable of generating purchase requests, creation of a comparative chart of quotes, the approval of the aforementioned quotes, the development of a purchase order model, the authorization of the purchase order by levels, the presentation of the status Current requests through graphics and the generation of a final document. The system manages to speed up the process to generate a purchase order and reduce the expenditure of company resources.
Description: El presenta trabajo de titulación tuvo como objetivo el análisis, diseño e implementación de un sistema web para la gestión y generación de órdenes de compras en la empresa SOLEG Soluciones Logísticas; el tipo de investigación utilizado fue cualitativa, ya que por medio una observación de campo se pudo determinar: ¿Cómo se realiza el proceso?, sus puntos críticos, involucrados en el proceso e identificar los problemas de llevar dicho proceso de forma manual. Como resultado de la investigación se pudo determinar cuáles eran los problemas. sus causas y consecuencias, de esta manera se pudo diseñar e implementar un sistema web adaptado a las necesidades de la empresa de esta forma se logra cumplir con los lineamientos establecidos en el proceso para la adquisición de bines y servicios. El sistema es capaz de generar solicitudes de compras, creación de un cuadro comparativo de cotizaciones, la aprobación de las cotizaciones antes mencionadas, la elaboración de un modelo de orden de compra, la autorización de la orden de compra por niveles, la presentación del estado actual de las solicitudes mediante gráficos y la generación de un documento final. El sistema logra agilizar el proceso para generar una orden de compra y disminuir el gasto de los recursos de la empresa.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13858
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Sistemas Computacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ING-CIS-234.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons