DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14780
Title: Diseño de un producto turístico para el gradiente urbano de la ciudad de Guayaquil.
Authors: Arellano Merino, Javier Alejandro
Suárez Rueda, Jorge Steven
metadata.dc.contributor.advisor: Medina Crespo, José Alberto
Keywords: TURISMO;PRODUCTOS TURÍSTICOS;DEMANDA TURÍSTICA;GRADIENTE URBANO
Issue Date: 3-Mar-2020
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The Urban gradient of the city of Guayaquil, in its area of influence, is the issuer of all types of service (financial, health, cultural) in addition to high value-added products, which is a population tractor, the city has a variety of important resources, both in flora and fauna divided into the various tourist attractions that the city has, since there is a great variety of resources that are not currently used effectively, but by integrating them, they will be used in a more concise way and profitable. This research is divided into four chapters, in which it includes: in chapter one there are problems and causes presented in this investigation in addition to the objectives presented in it, in chapter two it will refer to terminologies and concepts related to the object and field of the investigation, chapter three will be conformed of the methodology used for the investigation, the techniques, instruments that are used for the data collection.
Description: El gradiente Urbano de la ciudad de Guayaquil, en su área de influencia, es emisor de todo tipo de servicio (financieros, de sanidad, culturales) además de productos de alto valor añadido lo que es a tractor de población, la ciudad cuenta con una variedad de recursos importantes, tanto en flora como en fauna dividido dentro entre los diversos atractivos turísticos que tiene la ciudad, ya que existe gran variedad de recursos pero que actualmente no son usados de manera efectiva, pero al integrarlos se aprovecharan de una formas más concisa y rentable. Está investigación está dividida en cuatro capítulos, en los cuales engloba: en el capítulo uno se presentan problemáticas y causales expuestas en esta investigación además de los objetivos que se presentan en la misma, en el capítulo dos se referirá a las terminologías y conceptos relacionados con el objeto y campo de la investigación, el capítulo tres se conformará de la metodología usada para la investigación, las técnicas, instrumentos que se usen para el levantamiento de datos.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14780
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-AETH-576.pdf4.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.