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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15454
Title: Plan de marketing para la introducción de la marca de café de especialidad “Origen del Sur” en la ciudad de Guayaquil y vía Samborondón.
Authors: Vernaza Vargas, Johany Jazmín
Razzo León, Edith María
metadata.dc.contributor.advisor: García Vacacela, Roberto Carlos
Keywords: MARKETING SENSORIAL;MARKETING DIGITAL;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;CULTURA DE CAFÉ;BRANDING
Issue Date: 10-Sep-2020
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present degree project proposed the development of a Marketing Plan for the introduction of the specialty coffee brand "Origen del Sur" in the city of Guayaquil and Vía Samborondón, for which a market research was developed using a methodology descriptive with qualitative and quantitative tools in order to determine variables that influence consumer buying behavior, as well as the purchase channels and the media. Through the information gathered, promotional strategies were proposed to generate income for the company and to remember the brand. The feasibility of this is verified through the financial analysis carried out which indicates those costs and expenses that influence the project, as well as the IRR that is 55% which shows the viability of the project, due to this it is indicated that it can be put into practice everything detailed in the project.
Description: El presente proyecto de titulación se planteó la elaboración de un Plan de marketing para la introducción de la marca de café de especialidad “Origen del Sur” en la ciudad de Guayaquil y Vía Samborondón, para el cual se desarrolló una investigación de mercado mediante una metodología descriptiva con herramientas cualitativas y cuantitativas con la finalidad de determinar variables que influyen en el comportamiento de compra del consumidor, así como los canales de compra y medios de comunicación. Por medio de la información recabada se plantearon estrategias de promoción para generar ingresos a la compañía y recordación de la marca. La factibilidad de este se comprueba mediante el análisis financiero realizado el cual indica aquellos costos y gastos que influyen en el proyecto, así como el TIR que es de un 55% lo que demuestra la viabilidad del proyecto, debido a esto se determina que se puede poner en práctica todo lo detallado en el proyecto.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15454
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