DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15461
Title: Factores que influyen en el comportamiento de compra de los usuarios de aplicaciones de delivery en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Balcázar Ulloa, Diego Xavier
Suquilanda Vera, Miguel Farid
metadata.dc.contributor.advisor: Gutiérrez Candela, Glenda Mariana
Keywords: COMERCIO ELECTRÓNICO;COMPORTAMIENTO DE COMPRA;USUARIO DE INTERNET;CALIDAD DE SERVICIO;PLATAFORMA DELIVERY
Issue Date: 10-Sep-2020
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This project was carried out in order to analyze the factors that influence the purchasing behavior of users in Delivery applications in the city of Guayaquil, this objective being derived in other 4 specific objectives for each stage of the research. In the first stage, it was to base the theories that would be used in the investigation, 3 key theories were used, planned behavior, UTAUT and consumer satisfaction, these theories are the pillars on which the research project was based. In the second stage, quantitative origin research was carried out to publicize the purchasing behavior of consumers. This survey consisted of 25 questions, each one anchored to a variable of the theoretical framework. The third stage was interpreted the results obtained from the market research to obtain conclusions and provide recommendations. The results obtained are applicable mainly to the young public between 18 and 35 years of age in the city of Guayaquil. In stage 4, future lines of research were proposed and recommendations were presented based on market research data, specifically, 3 recommendations and 4 future lines of research were proposed.
Description: Este proyecto se realizó con la finalidad de analizar los factores que inciden en el comportamiento de compra de los usuarios en las aplicaciones de Delivery en la ciudad de Guayaquil, siendo este objetivo derivado en otros 4 objetivos específicos para cada etapa de la investigación. En la primera etapa era fundamentar las teorías que se usarían en la investigación, se usaron 3 teorías claves, conducta planificada, UTAUT y satisfacción del consumidor, estas teorías son los pilares con los que se basó el proyecto de origen investigativo. En la segunda etapa se realizó la investigación de origen cuantitativa para dar a conocer el comportamiento de compra de los consumidores, esta encuesta consto de 25 preguntas, cada una de ellas anclada a una variable del marco teórico. La tercera etapa se interpretó los resultados obtenidos de la investigación de mercado para obtener conclusiones y bridar recomendaciones. Los resultados que se obtuvieron son aplicables principalmente al público joven de 18 a 35 años de la ciudad de Guayaquil. En la etapa 4 se propuso futuras líneas de investigación y se presentó recomendaciones basados en los datos de investigación de mercado concretamente se propusieron 3 recomendación y 4 futuras líneas de investigación.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15461
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Marketing

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CIM-503.pdf2,13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons