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Title: Los efectos de la pandemia en pequeños emprendedores del sector restaurantes en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Villegas Cabrera, Marjorie Denise
metadata.dc.contributor.advisor: Carchi Rivera, Erick Leonardo
Keywords: MARKETING DIGITAL;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;MARKETING RELACIONAL;DESARROLLO EMPRESARIAL;REACTIVACIÓN ECONÓMICA;PANDEMIA
Issue Date: 15-Sep-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: In the present work presented, an analysis of the effects of the pandemic on entrepreneurs in the restaurant sector was carried out. For this analysis, a study of the current situation, concepts and theories of digital marketing is presented, as well as the current situation among consumers, after a pandemic that led to changes in lifestyles. To support this information, in-depth interviews were carried out with people who own this type of business premises, evidencing a large part of the effects that resulted from the Pandemic on this line of business. Likewise, the need to implement changes and innovate in order to face the terrible health crisis, and continue to survive to keep the restaurants active. In such a way that marketing and communication strategies are determined that are presented precisely to a consumer who values and requires other needs. Finally, after comparing what different authors determine versus the results of the study, the effects of the pandemic on entrepreneurs in the restaurant sector and the strategies that were used by this sector to survive the crisis and stay active are known. their business. In which, the need to innovate, technology and loyalty tools were the most notorious keys to subsisting and being able to differentiate.
Description: En el presente trabajo presentado, se llevó a cabo un análisis de los efectos de la pandemia sobre los emprendedores del sector restaurantes. Para dicho análisis se presenta un estudio de la situación actual, conceptos y teorías de marketing digital, así como la situación actual entre los consumidores, tras una pandemia que supuso cambios en los estilos de vida. Para sustentar esta información se desarrollaron entrevistas a profundidad a personas dueñas de este tipo de locales comerciales, evidenciando gran parte de los efectos que resultaron de la Pandemia sobre este giro de negocio. Así mismo la necesidad de implementar cambios e innovar para poder afrontar la terrible crisis de salud, y seguir sobreviviendo a mantener activos los restaurantes. De tal forma que se determinan estrategias de marketing y comunicación que se presentan de forma precisas ante un consumidor que valora y requiere de otras necesidades. Por último, tras la comparación de lo que determinan distintos autores, versus los resultados del estudio, se conocen los efectos de la pandemia sobre los emprendedores del sector restaurantes y las estrategias que fueron empleadas por este sector para sobrevivir a la crisis y conseguir mantenerse activos sus negocios. En lo cual, la necesidad de innovar, la tecnología y las herramientas de fidelización, fueron las claves más notorias para subsistir y poder diferenciarse.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/17268
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