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Title: Diseño de estrategias para incentivar la visita al centro de turismo comunitario Carachupa Pakcha, provincia de Orellana.
Authors: Calapucha Chimbo, Rita Lucia
metadata.dc.contributor.advisor: Acosta Ramírez, Nadia Roxana
Keywords: TURISMO REGIONAL;MARKETING TURÍSTICO;ACTIVIDAD TURÍSTICA;TURISMO COMUNITARIO;ADMINISTRACIÓN TURÍSTICA
Issue Date: 17-Sep-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: As a result of the pandemic, the mandatory confinement and social distancing by Covid-19 generated a high negative impact on tourism activity at the national level, which is why places that benefited from community tourism or with economic income from visits to natural sites have asked for the land gained after many attempts, with much sacrifice and time; Publicizing this tourist offer at the local level was not an easy task, being recognized at the national level meant a great advance and having visits from foreigners was a real achievement. Today we have to start from scratch, the communities need it, because its members have opened horizons and young people have finally merged culture with technology and are looking for studies and training in general. Objective: to propose the design of a tourist product for the Carachupa Pakcha community tourism center in the Province of Orellana that allows increasing the flow of national and foreign tourists. Methodology: quasi-experimental, field, descriptive type that relied on historical, deductive, inductive, analytical and other methods, based on the 560 members of the community, the calculation of the sample reduced to 400 inhabitants who were surveyed. Results: the majority contribute with activities for the reactivation of the tourist place, they work in families, 86 in total. Conclusions: having a tourism marketing plan is essential to encourage the benefits and beauties of a tourist site that maintains natural and cultural aspects.
Description: A raíz de la pandemia, el confinamiento obligatorio y el distanciamiento social por Covid-19 generó en la actividad turística a nivel nacional un impacto negativo alto, razón por la que lugares que se beneficiaban con el turismo comunitario o con ingresos económicos por las visitas a sitios naturales, han pedido el terreno ganado después de muchos intentos, con mucho sacrificio y tiempo; dar a conocer esta oferta turística a nivel local no fue tarea fácil, ser reconocido a nivel nacional significaba un gran avance y tener visitas de extranjeros era un verdadero logro. Hoy hay que empezar de cero, las comunidades lo necesitan, porque sus integrantes han abierto horizontes y los jóvenes por fin han fusionado cultura con tecnología y buscan estudios y capacitaciones en general. Objetivo: proponer el diseño de un producto turístico para el centro de turismo comunitario Carachupa Pakcha en la Provincia de Orellana que permita incrementar el flujo de turistas nacionales y extranjeros. Metodología: tipo cuasi experimental, de campo, descriptiva que se apoyó en métodos histórico, deductivo, inductivo, analítico y otros, en base a los 560 integrantes de la comunidad, el cálculo de la muestra redujo a 400 habitantes a quienes se aplicó encuestas. Resultados: la mayoría aportan con actividades para la reactivación del lugar turístico, trabajan en familias, 86 en total. Conclusiones: contar con un plan de marketing turístico es fundamental para incentivar las bondades y bellezas de un sitio turístico que mantiene aspectos naturales y culturales.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/17281
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras - Distancia

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