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Title: Análisis del comportamiento de compra de la categoría leches en canal moderno en Guayaquil post pandemia.
Authors: Torres Hernández, Rolando Javier
metadata.dc.contributor.advisor: Béjar Feijoó, María Fernanda
Keywords: ESTUDIO DE MERCADO;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;CRECIMIENTO ECONÓMICO;TOMA DE DECISIONES
Issue Date: 25-Nov-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: In March 2020 there was an unprecedented event in world history, a GLOBAL pandemic where the world was affected by a virus called COVID-19 that affected millions of people, thousands of families lost their relatives because of this virus, which led us to lock ourselves in our homes for more than 6 months, many people lost their jobs, many businesses and companies were forced to shut down and the business market was severely affected, thus generating a radical change in our way of life, from buying, feeding and even the way we relate towards each other. There was an economic recession of more than 10% in GDP (According to the data revealed by the IMF provided in December 2020), around 130 thousand jobs were lost in Ecuador from January to June 2020 (source: IESS) from January to June there was an inflation of 0.30% according to the central bank. The modern channel (general and supermarkets) benefited from this pandemic since it was the only channel where people were able to get groceries and personal items in a safe environment following sanitary restrictions, neighborhood stores were closed for most of the pandemic, representing more than 35% of the share of consumer purchases nationwide. Among the categories that most benefited from growth within the pandemic was the DAIRY category, specifically in liquid milk, growing by 17% This research aims to demonstrate the factors that led consumers to buy liquid milk in MODERN CHANNELS with the aim of creating commercial actions that support and focus on this channel.
Description: En el mes de marzo del año 2020 se produjo un hecho sin precedentes en la historia mundial, una pandemia MUNDIAL donde el mundo se vio afectado por un virus llamado COVID-19 que afectó a millones de personas, miles de familias perdieron sus familiares a causa de este virus, que nos llevó a encerrarnos en nuestros hogares por más de 6 meses, muchas personas perdieron sus fuentes de trabajo, cerraron compañías, mercados muy fuertes se vieron afectados, generando así un cambio radical en nuestra forma de vida, Existió una recesión económica de más del 10% en el PIB (Según los datos revelados por el FMI proporcionados en diciembre del 2020), se perdieron en Ecuador alrededor de 130 mil empleos de enero a junio 2020 (IESS) de enero a junio existió una inflación del 0,30% según el banco central. El canal moderno (autoservicios-supermercados) se beneficiaron en esta pandemia ya que fue el canal donde las personas se abastecían de los alimentos al tener las tiendas de barrio cerradas en la mayor parte de la pandemia, llegando a representar más del 35% del share de compra de los consumidores a nivel nacional (Kantar Insights 2020) Dentro de las categorías que más se vieron beneficiados con un crecimiento dentro de la pandemia fue la categoría de LACTEOS, específicamente en leches liquidas creciendo en un 17% (Kantar Insights 2020) La presente investigación pretende demostrar cuáles son los factores que los consumidores llevaron a comprar leches liquidas en CANAL MODERNO con el afán de crear acciones comerciales que respalden y se enfoquen en este canal.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/17689
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