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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18145
Title: Desarrollo de los perfiles del comportamiento de compra de aceites lubricantes para vehículos en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Rodríguez Campoverde, Edison Andrés
Venturini Guamán, Pier Alessandro
metadata.dc.contributor.advisor: Carchi Rivera, Erick Leonardo
Keywords: COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;PROCESO DE COMPRA;MERCADO INTERNACIONAL
Issue Date: 21-Feb-2022
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The main purpose of this research project was to develop the different profiles of consumers of lubricating oils for vehicles in the city of Guayaquil. This investigation served to collect important data, each of them analyzed in such a way that it was possible to get to know three profiles of consumers in Guayaquil. The tools used to obtain the present results were the quantitative tools, among them the surveys, on the part of the qualitative tools, the in-depth interviews with their respective crossings of variables for a better and complete analysis. Once the profiles were determined, it was possible to know the different factors that affect the purchase decision of users when choosing a certain brand of lubricating oil and choosing the most suitable establishment for their respective change. Finally, a purchasing behavior model was adapted to the different profiles mentioned above. And at the same time, lay the foundations with the results obtained for future projects and lines of research.
Description: El presente proyecto investigativo tuvo como principal objetivo desarrollar los distintos perfiles de los consumidores de aceites lubricantes para vehículos en la ciudad de Guayaquil. Dicha investigación sirvió para poder recabar datos importantes, cada uno de ellos analizados de tal forma que se pudo llegar a conocer tres perfiles de consumidores en Guayaquil. Las herramientas utilizadas para obtener los presentes resultados fueron las herramientas cuantitativas entre ellas las encuestas, por parte de las herramientas cualitativas, las entrevistas a profundidad con sus respectivos cruces de variables para un mejor y completo análisis. Una vez determinados los perfiles se pudo conocer los distintos factores que inciden en la decisión de compra de los usuarios al momento de escoger una determinada marca de aceite lubricante y escoger el establecimiento más idóneo para su respectivo cambio. Por último se adaptó un modelo de comportamiento de compra a los distintos perfiles mencionados con anteriodidad. Y a vez, sentar bases con los resultados obtenidos para futuros proyectos y líneas de investigación.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18145
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