DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/19402
Title: Propuesta de creación de una tienda especializada en accesorios y ropa materna en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Nevárez Villamil, Yoshelin Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Sopó Montero, Gerson Rosenberg
Keywords: ECONOMÍA DE EMPRESA;COMERCIO;EMPRENDIMIENTO;VESTUARIO
Issue Date: 15-Sep-2022
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This research work about the creation of a company dedicated to the production and commercialization of specialized clothing and accessories for pregnant women, has been developed through a series of studies with the objective of determining the level of attractiveness of the proposal and acceptance by the target market. The objective of the proposal is to provide pregnant women with the opportunity to find specialized clothing and accessories in one place, receiving personalized attention and being part of a community of empowered mothers and mothers-to-be. The pertinent studies and investigations were carried out to meet the specific objectives of the proposal. The respective market research was carried out to validate the needs of the target market and the perception of the value of consumers, as well as the financial study that determine economic and financial and the viability of the project.
Description: El presente trabajo de investigación acerca de la creación de una empresa dedicada a la producción y comercialización de prendas de vestir y accesorios especializados para mujeres en estado de gestación, ha sido desarrollada mediante una serie de estudios con el objetivo de determinar el nivel de atractividad de la propuesta y la aceptación por parte de mercado meta. El objetivo de la propuesta es brindar la oportunidad a mujeres en estado de gestación de encontrar en un solo lugar prendas de vestir y accesorios especializados, recibiendo una asesoría personalizada y formando parte de una comunidad de mamás y futuras mamás empoderadas. Se realizaron los estudios e investigaciones pertinentes para poder cumplir con los objetivos específicos de la propuesta. Se realizó la respectiva investigación de mercado para validar la necesidad del mercado meta y la percepción del valor de los consumidores, así como el estudio financiero que permitió determinar la viabilidad y rentabilidad económica y financiera del proyecto.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/19402
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Emprendimiento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IE-353.pdf1,92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons