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Title: Plan de marketing para la empresa Gimpromed Cía. Ltda.
Authors: Montalvo Jácome, Dana María
metadata.dc.contributor.advisor: Pesantes Burgos, Carlos Virgilio
Gutiérrez Candela, Glenda Mariana
Keywords: MERCADOTECNIA;ESTUDIO DE MERCADO;RENTABILIDAD;SISTEMA DE MERCADO
Issue Date: 2-Mar-2023
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present study sought to analyze the factors most valued by the market of the company Gimpromed Cía. Ltda., with the purpose of proposing a marketing plan to achieve various objectives that include profitability, cost savings, growth, improvement of market share, risk containment, reputation, etc. The research was developed by applying a deductive method adopting a mixed approach. For the exploratory phase, the population identified was the staff of Directors of the company Gimpromed Cía. Ltda. and market experts, a total of 5 people. The descriptive phase, the application of the survey was carried out according to the segmentation of the sample oriented to 138 clients. The results of the interview showed the need for the company to develop a marketing plan, considering the current reality of the market. Regarding the survey, it was possible to identify the tastes, needs and expectations of the clients with respect to the commercialization of medical supplies. The proposal of a marketing plan for the company Gimpromed Cía. Ltda., emerged considering that marketing planning can play a role in transforming the combination of internal capabilities of the organization to seek environmental intelligence and use the information obtained from it to respond effectively to market dynamics, for which which established an implementation schedule between the months of May to September of the year 2022 and the budget related to the strategies, which reaches a value of $39.139,40.
Description: El presente estudio buscó analizar los factores más valorados por el mercado de la empresa Gimpromed Cía. Ltda., con el propósito de proponer un plan de marketing para alcanzar diversos objetivos que incluyen la rentabilidad, ahorro de costos, crecimiento, mejora de la participación de mercado, contención de riesgos, reputación, etc. La investigación fue desarrollada mediante la aplicación de un método deductivo adoptando un enfoque mixto. Para la fase exploratoria la población identificada fue el personal de Directivos de la empresa Gimpromed Cía. Ltda. y expertos del mercado, en total 5 personas. La fase descriptiva, la aplicación de la encuesta se la realizó conforme la segmentación de la muestra orientada a 138 clientes. Los resultados de la entrevista mostraron la necesidad que tiene la empresa de elaborar un plan de marketing, considerando la realidad actual del mercado. En lo que respecta a la encuesta se pudo identificar los gustos, necesidades y expectativas de los clientes con respecto a la comercialización de insumos médicos. La propuesta de un plan de marketing para la empresa Gimpromed Cía. Ltda., surgió considerando que la planificación de marketing puede desempeñar un papel en la transformación de la combinación de capacidades internas de la organización para buscar inteligencia ambiental y utilizar la información obtenida de ella para responder de manera efectiva a la dinámica del mercado, para lo cual se estableció un cronograma de implementación entre los meses de mayo a septiembre del año 2022 y el presupuesto relacionado con las estrategias, que llega a un valor de $ 39.139,40.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/20444
Appears in Collections:Trabajos de Grado - Maestría en Administración de Empresas

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