Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/21173
Titre: | Evaluación del clima organizacional y su incidencia en el desempeño laboral de los docentes de la Unidad Educativa Particular Instituto Coello. |
Auteur(s): | Villavicencio Villavicencio, Fernanda Cristina |
metadata.dc.contributor.advisor: | Camacho Villagómez, Freddy Ronalde Bajaña Villagómez, Yanina Shegía |
Mots-clés: | AMBIENTE DE TRABAJO;ACTITUD LABORAL;PERSONAL EDUCATIVO;DESARROLLO ORGANIZACIONAL;RENDIMIENTO LABORAL |
Date de publication: | 31-mai-2023 |
Editeur: | Universidad Católica de Santiago de Guayaquil |
Résumé: | The objective of this study entitled "Evaluation of the Organizational Climate and its Incidence on the Labor Performance of Teachers of the Coello Institute Private Educational Unit" is to: Analyze the incidence of the organizational climate on the labor performance of the teachers of this Institution, through the application of a survey to the teaching staff of the institution in order to learn about human conflicts and determine the impact of these on their teaching work. The methodology The type of study is quantitative, since it seeks to determine the situation of the variables involved: Evaluate the Motivational factors according to Herzberg's theory and evaluate the Organizational Climate to later analyze the influence between one variable and another, whose population is made up of 32 collaborators. The questionnaire collects and describes facts of the organization through the perception of the individual. The instrument in its original format is made up of 53 items distributed in 9 dimensions on a Likert-type scale with four response options. The scales are: structure, responsibility, reward, risk, warmth, support, performance standards, conflict, and identity. What allows to identify the climate of the workers, the perception of the perceived subjective effects, of the formal system, to know the motivations of the people who work in the organization. It is evident as results that the teachers of the institution consider that they have a high workload, in the same way it is evident that they have the necessary skills for the work they perform, but they consider that there is no plan that allows them to grow professionally on the part of the institution. |
Description: | El presente estudio titulado “Evaluación del Clima Organizacional y su Incidencia en el Desempeño Laboral de los Docentes de la Unidad Educativa Particular Instituto Coello” tiene como objetivo: Analizar la incidencia del clima organizacional en el desempeño laboral de los docentes de esta Institución, mediante la aplicación de una encuesta al profesorado de la institución con el fin de conocer los conflictos humanos y determinar el impacto de estos en sus labores docentes. La metodología El tipo de estudio es cuantitativo, pues se busca determinar la situación de las variables involucradas: Evaluar los factores Motivacionales según la teoría de Herzberg y evaluar el Clima Organizacional para posteriormente analizar la influencia entre una y otra variable, cuya población está conformada por 32 colaboradores. El cuestionario recoge y describe hechos de la organización mediante la percepción del individuo. El instrumento en su formato original está conformado por 53 reactivos distribuidos en 9 dimensiones en escala tipo Likert con cuatro opciones de respuesta. Las escalas son: estructura, responsabilidad, recompensa, riesgo, calor, apoyo, estándares de desempeño, conflicto e identidad. |
URI/URL: | http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/21173 |
Collection(s) : | Trabajos de Grado - Maestría en Gestión del Talento Humano |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
T-UCSG-POS-MGTH-36.pdf | 1,14 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Ce document est autorisé sous une licence de type Licence Creative Commons