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Title: Plan de marketing para la empresa Cortinas MVC de Guayaquil.
Authors: Barzola Sarmiento, Manuel Eduardo
metadata.dc.contributor.advisor: Rea Fajardo, María Soledad
Keywords: PLAN DE NEGOCIO;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;ANÁLISIS FINANCIERO;MARKETING ESTRATÉGICO
Issue Date: 11-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The company Cortinas MVC from Guayaquil began the operations in May 2013. Created by Ing. Lily Villacres with the purpose of satisfying the needs of decoration in homes and offices, inside and outside the city, with the new tendencies in curtains and their derivatives. The increase in the real estate market and the experience acquired by a family business of curtains, motivate Ing. Villacrés to undertake in this business. Currently, Cortinas MVC faces a problem based specifically on the stagnation of sales from the year 2016. The appearance of new competitors and the limited use of strategies to promote their products, has not allowed the company to attract new customers. To improve the situation of the company, a market study and the elaboration of a strategic marketing plan aimed at promoting the services and products of the Cortinas MVC company have been proposed. To achieve the proposed objectives, the company's microenvironment and macroenvironment. An exploratory and descriptive research was carried out through surveys of potential clients and expert interviews. Based on the information obtained and analyzed, a marketing plan was elaborated, here strategies of the marketing mix are established that Cortinas MVC will apply to attract new customers, improve their sales volume and position the brand in the local market. As a last point, a financial analysis was carried out, where the economic feasibility of the study was demonstrated.
Description: La empresa Cortinas MVC de la ciudad de Guayaquil inicia sus operaciones en mayo del 2013. Creada por la Ing. Lily Villacres con la finalidad de satisfacer las necesidades de decoración en hogares y oficinas, dentro y fuera de la ciudad, con las nuevas tendencias en cortinas y sus derivados. El incremento en el mercado inmobiliario y la experiencia adquirido por un negocio familiar de cortinas, motivan a la Ing. Villacrés a emprender en este negocio. Actualmente, Cortinas MVC enfrenta un problema basado específicamente en el estancamiento de las ventas a partir del año 2016. La aparición de nuevos competidores y el limitado uso de estrategias de promoción de sus productos, no le ha permitido a la empresa captar nuevos clientes. Con el fin de mejorar la situación de la empresa, se ha propuesto un estudio de mercado y la elaboración de un plan de marketing estratégico destinado a promover los servicios y productos de la empresa Cortinas MVC. Para lograr los objetivos planteados, se analizó el microentorno y macroentorno de la empresa. Se realizó una investigación del tipo exploratoria y descriptiva a través de encuestas a clientes potenciales y se realizaron entrevistas a expertos. Con base en la información obtenida y analizada, se elaboró un plan de marketing, aquí se establecen estrategias del marketing mix que aplicará Cortinas MVC para captar nuevos clientes, mejorar su volumen de ventas y posicionar la marca en el mercado local. Como último punto, se realizó un análisis financiero, donde se demostró su factibilidad económica del estudio.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11138
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