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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11139
Title: Plan de marketing para el restaurante “Chugchucaras Rosita”, en la ciudad de Latacunga.
Authors: Calle Calle, Andrea Denisse
metadata.dc.contributor.advisor: Moreira García, Juan Arturo
Keywords: PLAN DE MARKETING;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;LOGÍSTICA;COMPETENCIAS;COMIDA TRADICIONAL
Issue Date: 11-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The proposed study makes a relation to the development of a marketing plan for “Chugchucaras Rosita” Restaurant, the same that seeks to increase sales of its local premises and branch restaurants in the city of Latacunga. Within the situational analysis, the Ecuadorian State is going through a moment of austerity of investment, so that opportunities to leave the comfort zone are indispensable to technically and scientifically develop means to increase the sales of “Chugchucaras Rosita” in spite of the distrust that the client has when investing their money in food. Market research provides relevant data, to identify communication media, consumer assistance, and logistics. Strategies that will allow the “Chugchucaras Rosita” Restaurant to be channeled through the implementation of the marketing plan, structuring its actions, improving its contribution to the local culture, to the development of the family business, leaving the empirical management that has been given up to the present. The concentration of users is directed to the economically active population, people who range in the range of 18 to 65 years of age, because they represent the labor force that, in their salary or remuneration, have the capacity of purchasing food prepared in the restaurant. With the data gathered in the research, it allows to develop strategies directed to people who can buy prepared foods, making themselves known through a social networking platform, attention to home sales, delivery, media; and, promotions aimed at overcoming the competition and staying in the leading market for the production and sale of local traditional food.
Description: El estudio planteado es en relación al desarrollo de un Plan de Marketing para Restaurante Chugchucaras Rosita, el mismo que busca aumentar las ventas de su local Matriz y sucursales en la ciudad de Latacunga. Dentro del análisis situacional, el Estado ecuatoriano, se encuentra en un momento de austeridad de inversión, con lo que las oportunidades de salir de la zona de confort son indispensables para desarrollar medios que permitan subir las ventas del Restaurante, a pesar del recelo que tenga el cliente al momento de invertir su dinero en alimento. La investigación de mercado aporta datos relevantes, para identificar los medios de comunicación, asistencia de los consumidores, logística. Estrategias que permitirán encauzar al Restaurante Chugchucaras Rosita mediante la implementación del plan de marketing, que mejore su contribución a la cultura local, al desarrollo de la empresa familiar, saliendo del manejo empírico que se ha dado hasta la actualidad. La concentración de usuarios esta direccionada a la población económicamente activa, personas que oscilan en el rango de 18 a 65 años de edad, quienes representan la fuerza laboral que, en su contraprestación salarial o remuneratoria, tienen la capacidad adquisitiva de compra de alimentos preparados en restaurante. Los datos recabados en la investigación, permiten desarrollar estrategias direccionadas a personas que pueden adquirir alimentos preparados, dándose a conocer mediante redes sociales, atención en venta a domicilio, medios de comunicación; y, promociones dirigidas a superar a la competencia y mantenerse en el mercado líder de la producción y venta de comida tradicional local.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11139
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