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Title: Plan de marketing para la empresa Global Information Technology Alliance Gita-Ecuador.
Authors: León Astudillo, María Azucena
metadata.dc.contributor.advisor: Moreira García, Juan Arturo
Keywords: PLAN DE MARKETING;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;POSICIONAMIENTO;RENTABILIDAD;SECTOR TECNOLÓGICO
Issue Date: 10-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present project of titration exposes the accomplishment of a Plan of Marketing for the company Gita - Ecuador in the city of Guayaquil, with the aim of increasing the sales and positioning the mark of the company in the SMEs of the aforementioned city. It starts with the general aspects in which information technologies are analyzed and their impact on the business activities of SMEs today, it also highlights the problems that the company Gita-Ecuador is currently analyzing the historical data. of sales to require more support. Subsequently, an exploration of relevant theories that contributed to the development of the present project is carried out. The situational analysis analyzed the macro environment that is made up of external situations such as political, legal, economic, technological and socio-cultural aspects. The micro environment evidences unfavorable weaknesses in such a competitive market , this affects the low market share that the company currently has. Market research managed qualitative and mystery shopper tools to obtain particular variables and subsequently strengthen the results of quantitative research. The marketing plan reveals several strategies for achieving the objectives, in terms of marketing mix the Innovative package has been created, which allows to apply a strategy of low prices. The financial analysis is done through TIR, VAN, ROI calculations to analyze the feasibility of the project.
Description: El presente proyecto de titulación expone la realización de un Plan de Marketing para la empresa Global Information Technology Alliance Gita – Ecuador en la ciudad de Guayaquil, con el objetivo de incrementar las ventas y posicionar la marca de la empresa en las pymes de la ciudad antes mencionada. Inicia con los aspectos generales en los que se analiza a las tecnologías de la información y su incidencia en las actividades comerciales de las empresas pymes en la actualidad, también se pone de manifiesto la problemática que refleja la empresa Gita-Ecuador actualmente analizando los datos históricos de ventas para precisar de un mayor respaldo. Posteriormente se realiza una exploración de teorías relevantes que aportaron en el desarrollo del presente proyecto. En el análisis situacional se analizó el macro entorno que se conforma de situaciones externas como aspectos políticos, legales, económicos, tecnológico y socio cultural. El microentorno evidencia debilidades desfavorables en un mercado tan competitivo, esto incide en la poca participación en el mercado que actualmente posee la empresa. La investigación de mercados manejó herramientas de tipo cualitativo y mystery shopper para obtener variables particulares y posteriormente fortalecer los resultados de la investigación cuantitativa. El plan de marketing pone de manifiesto varias estrategias para la consecución de los objetivos, en cuanto al marketing mix se ha creado el paquete Innovador, el cual permite aplicar una estrategia de precios bajos. El análisis financiero se realiza mediante cálculos TIR, VAN, ROI para analizar la factibilidad del proyecto.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11142
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