DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11244
Title: Plan de marketing para la empresa Psigma Corp en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Chaug Solórzano, Karen Marcela
Lattanzio Flores, Giannina Maria
metadata.dc.contributor.advisor: Moreira García, Juan Arturo
Keywords: PLAN DE MARKETING;TALENTO HUMANO;SATISFACCIÓN DEL CLIENTE;POSICIONAMIENTO
Issue Date: 11-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The tests or psychometric evaluations are tools used by the human resources department to complement their selection processes, in order to assess and measure aspects of people, including the study of factors such as intelligence, memory, cognitive skills, personality, competencies, and characteristics that encompass the individual in general. The psychometric testing market has grown in terms of the number of companies that commercialize the product, adding the commercialization of the online platform where the psychometric tests can be applied to each one of the evaluated ones, speeding up and transferring the evaluation processes used by the departments from human resources to a technological tool. Psigma Corp, is a human talent evaluation company with more than 20 years in the market and participation in 13 countries worldwide, including its activities in the city of Guayaquil in Ecuador, with representatives of the franchise in each of the countries in which they operate. The market or target group for the brand are the managers, heads or managers of the human management department of the companies, organizations and institutions of the city of Guayaquil, who have the need to automate their evaluation processes and reduce the operation of their department. The company is positioned in the market as "Leader in human talent evaluation"; so there is a need for the brand to maintain its position through promotional activities that allow the opening to the acquisition of its products by the customers, and communication strategy that helps the visibility of the brand in the market. Marketing strategies and activities will provide the necessary profitability for Psigma Corp to maintain its annual sales flow and begin to encompass the market, thanks to its presence, visibility and brand noise that will allow the increase of new customers and sales budget.
Description: Las pruebas o evaluaciones psicométricas son herramientas utilizadas por el departamento de recursos humanos para complementar sus procesos de selección, con la finalidad de valorar y medir los aspectos de las personas, comprendiendo el estudio de factores como la inteligencia, memoria, habilidades cognitivas, personalidad, competencias, y características que engloban al individuo en general. El mercado de pruebas psicométricas ha crecido en cuanto al número de empresas que comercialicen el producto, adicionando la comercialización de la plataforma online en donde los test psicométricos pueden ser aplicados a cada uno de los evaluados, agilizando y trasladando los procesos evaluativos usados por los departamentos de recursos humanos a una herramienta tecnológica. Psigma Corp, es una empresa de evaluación de talento humano con más de 20 años en el mercado y participación en 13 País a nivel mundial, incluyendo sus actividades en la ciudad de Guayaquil en Ecuador, con representantes de la franquicia en cada uno de los países en que operan. El mercado o grupo objetivo para la marca son los gerentes, jefes o encargados del departamento de gestión humana de las empresas, organizaciones e instituciones de la ciudad de Guayaquil, que tengan la necesidad de automatizar sus procesos evaluativos y reducir la operatividad de su departamento. La empresa se posiciona se en el mercado como “Líder en evaluación de talento humano”; por lo que existe la necesidad de que la marca mantenga su posicionamiento mediante actividades promocionales que permitan la apertura a la adquisición de sus productos por partes de los clientes, y estrategia comunicacional que ayude a la visibilidad de la marca en el mercado. Las estrategias y actividades de marketing otorgarán la rentabilidad necesaria para que Psigma Corp mantenga su flujo anual de ventas y comience abarcar mercado, gracias a sus presencia, visibilidad y ruido de marca que permitirán el incremento de nuevos clientes y de presupuesto en ventas.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11244
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Marketing

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CIM-440.pdf7,43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.