DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11495
Title: Desarrollo de una comunidad virtual para mascotas en Guayaquil.
Authors: Rodríguez Arízaga, María Belén
Sánchez Chávez, Christian Edgar
metadata.dc.contributor.advisor: Tafur Avilés, Guillermo César
Keywords: COMUNIDAD VIRTUAL;ACCESORIOS DE MASCOTAS;MASCOTAS;GUAYAQUIL;ECUADOR
Issue Date: 10-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: With the definition of this project you can determine the feasibility and profitability of developing a virtual community for citizens who have pets and want to take care of them and protect them in the best way possible. For that, the current services available on the Internet for the city were investigated, the existing products and services were reviewed, and some statistics were taken to evaluate the feasibility of applying it and determining them clearly. The studies reflect the need to create products and services that help households look after their pets, and consult online about simple or urgent concerns. Citizens with pets within the city of Guayaquil do not have the facility to find timely and effective products for the care of their pets, nor their general concerns, and are willing to interact on a website at their fingertips Keywords: Pets in Guayaquil, dogs, cats, dog tags, virtual community, pet accessories
Description: Con la definición de este proyecto se espera determinar la factibilidad y rentabilidad de desarrollar una comunidad virtual para los ciudadanos que tienen mascotas y desean cuidarlos y protegerlos de la mejor manera, y no siempre encuentran facilidades para hacerlo. Para eso se investigaron los servicios actuales disponibles en internet para la ciudad, se revisaron los productos y servicios existentes, y se realizaron estadísticas para evaluar la factibilidad de aplicarlo y determinar expectativas claras. Los estudios reflejaron la necesidad de llegar con productos y servicios que ayuden a los hogares a cuidar mejor a sus mascotas, y consultar inquietudes sencillas o urgentes por internet. Las estadísticas muestran que los ciudadanos con mascotas, que son 1 de cada 4 familias, no cuentan con la facilidad de encontrar productos de manera oportuna, ni de satisfacer sus inquietudes generales y que estarían dispuestas a interactuar activamente en una página de internet a su alcance.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11495
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Comercio Electrónico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CICE-22.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.