DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11542
Title: Propuesta para la creación de una empresa de servicios de estimulación acuática para bebés en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Intriago Pico, Melissa Anthonella
metadata.dc.contributor.advisor: Vélez Barros, Cecilia Isabel
Keywords: ESTUDIO DE FACTIBILIDAD;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;ESTIMULACIÓN ACUÁTICA;DESARROLLO ECONÓMICO;EMPRENDIMIENTO
Issue Date: 22-Aug-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present proposal, raises in the creation of a company of services of aquatic stimulation for babies in the city of Guayaquil. The proposal will have a service in which babies can improve the development of their motor, cognitive, social and sensory areas, through a series of activities in the pool that are directed with experts and accompanied by their parents. These activities will help to stimulate the baby and a variety of benefits such as improving appetite and falling asleep. For the development of the proposal a market study will be carried out, a productive process will be designed, a marketing plan will be made and finally the financial study to evaluate the feasibility of the company.
Description: La presente propuesta de titulación, se plantea en la creación de una empresa de servicios de estimulación acuática para bebés en la ciudad de Guayaquil. La propuesta contará con un servicio en que los bebés puedan mejorar el desarrollo de sus áreas motoras, cognitivas, sociales y sensoriales, por medio de una serie de actividades en piscina que van dirigidas con expertos y acompañados de sus padres. Estas actividades ayudarán al estímulo del bebé y una gran variedad de beneficios como es mejorar el apetito y conciliar el sueño. Para el desarrollo de la propuesta se realizará un estudio de mercado, se diseñará un proceso productivo, se realizará un plan de marketing y por último el estudio financiero para evaluar la factibilidad de la empresa.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11542
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Emprendimiento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IE-234.pdf5,59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons