DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11555
Title: Análisis de factibilidad de una empresa de courier internacional en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Chuqui Neira, Xavier Alejandro
metadata.dc.contributor.advisor: Ávila Chiriboga, Franklin Alejandro
Keywords: MARKETING ESTRATÉGICO;CONSUMIDORES;COMPRAS ONLINE;COURIER INTERNACIONAL;EMPRESAS;GUAYAQUIL;ECUADOR
Issue Date: 20-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The following study presents the analysis, the development and the possible results of a research, which aims to determine the viability of the introduction for an international Courier company focused on the online shopping system for consumers in the north of the Guayaquil City. This project was developed with a descriptive research model applying some research instruments like surveys, which allowed us to identify the level of interest, tastes, preferences and the price that the consumer would be able to pay for obtain the service. For conclusion we obtained positive results, showing that there is a high acceptance for this service in the potential market and with a correct application of some marketing strategies we will reach the attraction and the loyalty to the consumer; It also showed that the business tends to be very successful and with a high forecast of expansion in the city and the country.
Description: El siguiente proyecto de titulación presenta un análisis, desarrollo y los posibles resultados de una investigación, el cual tiene como objetivo determinar la viabilidad de la introducción de una empresa de Courier internacional enfocada al sistema de compras online para consumidores del norte de la Ciudad de Guayaquil. Se aplicó un modelo de investigación descriptiva y a su vez la aplicación de instrumentos investigativos como las encuestas, mismas que nos permitieron identificar el nivel de interés, gustos, preferencias y el precio que el consumidor estaría dispuesto a pagar por la obtención del servicio. Como conclusión se obtuvieron resultados positivos demostrando que hay una alta aceptación para este servicio dentro de dicho mercado y que junto a la correcta aplicación de estrategias de marketing previamente planificadas se lograra la atracción y fidelización hacia el consumidor; también se demostró que el negocio tiende a ser muy viable y de un alto pronóstico de expansión dentro de la ciudad y del País.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11555
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Gestión Empresarial Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ECO-GES-501.pdf1,78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons