DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11731
Title: Plan de negocios para la elaboración de una bebida energética a base de productos orgánicos.
Authors: Zambrano Mendieta, Jessy Andreina
metadata.dc.contributor.advisor: Man ging Valverde, Ignacio Javie
Keywords: ESTUDIO DE FACTIBILIDAD;PRODUCTOS ORGÁNICOS;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;CANALES DE DISTRIBUCIÓN;FRANQUICIAS
Issue Date: 20-Sep-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This business plan will make it possible to measure the feasibility of introducing an energy drink based on organic products developed on the basis of moringa, guayusa and flor de Jamaica to the pilot market in the city of Guayaquil. These ancestral plants are known for their high minerals, antioxidants and vitamins that help to prevent diseases and also for their caffeine and theine content that help to obtain energy in a natural way without disturbing the nervous system like drinks that are currently They sell by ambulance and they are made on a chemical basis. For the development of the same was necessary identification of the market that is going to offer the products being this a market where organic products are not easily due to their high costs. This plan aims to raise consumer awareness that is away from organic and healthy products due to the lack of them within their area.
Description: El presente plan de negocios permitirá medir la factibilidad de introducir al mercado de plan piloto una bebida energética a base de productos orgánicos desarrollada a base de moringa, guayusa y flor de Jamaica en la ciudad de Guayaquil. Estas plantas ancestrales son conocidas por sus altos minerales, antioxidantes y vitaminas que ayudan a la prevención de enfermedades y también por su contenido de cafeína y teína que ayudan obtener energía de una manera natural sin alterar el sistema nervioso como las bebidas que en la actualidad se venden ambulantemente y que son hechas a bases de químico. Para el desarrollo del mismo fue necesaria la identificación del mercado al que se le va a ofrecer los productos siendo este un mercado en donde los productos orgánicos no se encuentran con facilidad debido a sus altos costos. Este plan propone como objetivo concienciar al consumidor que se encuentra alejado de productos orgánicos y saludables debido a la falta de ellos dentro de su zona.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11731
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Gestión Empresarial Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ECO-GES-530.pdf1,36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons