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Título : Edificio de servicios académicos.
Autor : Cabrera Salavarría, Paúl Bruce
metadata.dc.contributor.advisor: Vega Verduga, Jorge Alberto
Palabras clave : DISEÑO ARQUITECTÓNICO;DISEÑOS Y PLANOS;EDIFICIOS PARA LA EDUCACIÓN;SERVICIOS ACADÉMICOS;URBANISMO
Fecha de publicación : 20-sep-2018
Editorial : Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Resumen : The Academic Services building is located on the campus ofthe Catholic University Santiago de Guayaquil. Theintervention lot is surrounded by faculties, natural elementsand an urban context of low s ocial stratum, which directlyinfluence the interventions posed in the development of theBuilding. On e of them is to synchronize and reactivate thecircuit of the buildings that are framed in the interventi onradius. This is achieved through the establishment of asquare with accessibility that is oriented to the current flowstudy generated by students within the Campus. The mainaccesses are hierarchized by means of high vegetation thatalso works as visual and acoustic buffer before theconditions that the context Raises. On the ground floor thefaculties that surround the Project's terrain areinterconnected, by means of a free plant that works as aconstant link for the users ' circulations. This one alsopresents activities of consumption of short permanencetimes so that it does not prejudice the proposed cont inuouscircuit. With regard to its volumetry, it presents a cantilever incitesthe occupation of the project's surface space. It also has adouble façade that is composed of micro perforated metalplates, with the purpose of reducing the high solarradiations on the facades of the Building. In addition, itfunctions as a temperature degrader for the interiorenvironment, eaves generators of interior shadows, and asan acoustic mattress before the high decibels that occur inthe Campus.
Descripción : El edificio de servicios académicos se emplaza en el campus de la Universidad Católica Santiago de Guayaquil. El lote de intervención se halla rodeado de facultades, elementos naturales y un contexto urbano de estrato social bajo, que influyen directamente a las intervenciones planteadas en el desarrollo del inmueble. Uno de ellos es sincronizar y reactivar el circuito de las edificaciones que se enmarcan en el radio de intervención. Esto se consigue mediante el establecimiento de una plaza con accesibilidades que son orientadas al estudio de flujo actual que generan los estudiantes dentro del campus. Se jerarquiza los accesos principales por medio de vegetación alta que también funciona como amortiguador visual y acústico ante las condicionantes que plantea el contexto. En la planta baja se interconectan las facultades que rodean el terreno del proyecto, por medio de una planta libre que funcione como enlace constante para las circulaciones de los usuarios. Este presenta también actividades de consumo de tiempos de permanencia corta para que no perjudique el circuito continúo propuesto.
URI : http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11822
Aparece en las colecciones: Trabajos de Titulación - Carrera de Arquitectura

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