DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12290
Title: Plan para el desarrollo turístico rural de la Parroquia Vernaza, Provincia del Guayas.
Authors: Valdez Pérez, Judith del Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Gálvez Izquieta, Paola Cecilia
Keywords: TURISMO RURAL;OFERTA TURÍSTICA;DEMANDA TURÍSTICA;PRODUCTO TURÍSTICO;RECURSO TURÍSTICO
Issue Date: 14-Mar-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present investigation is based on the General Parish Cornelio Vernaza, of the Salitre canton, Province of Guayas, the purpose of which is to establish a rural tourism product design proposal. The first chapter of this project is given by theories that support the investigation, such as: sistem's theory, sustainability's theory and development's theory. In addition to this the referential frame was establish, where show cases similar to the investigative proposal. Also given a review of the legal and conceptual framework, where specific terms were establish with his meanings. On chapter two a diagnosis was made of Vernaza Parish, where with take in count the infrastructure, superstructure, demand, equipment, receiving community and attractions to determine the strengths, opportunities, weaknesses and threats of the parish. On chapter three, the market study help to determine the profile of the visitor. And define the turistic rural product design, taken in count the evaluation. Finally the chapter four, contain the proposals with their specific strategies, all this have been designed to highlight the potential and resources of Vernaza.
Description: La presente investigación está basada en la Parroquia General Cornelio Vernaza, del cantón Salitre, Provincia del Guayas, la misma tiene como finalidad establecer una propuesta de diseño de producto de turismo rural. El primer capítulo desarrollado de este proyecto está dado por teorías que son de soporte a la investigación, siendo estas: teoría de sistema, teoría de sostenibilidad y teoría de desarrollo, a continuación de ello se establece el marco referencial, donde se señalan casos similares a la propuesta investigativa. De igual manera se hace reseña del marco legal y conceptual, mismo donde se establecen determinados términos con su respectivo significado. En el capítulo dos se realizó un diagnostico a la Parroquia Vernaza, en el cual se analiza la infraestructura, superestructura, demanda, equipamiento, comunidad receptora y atractivos para con ello determinar las fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas de Vernaza. En el capítulo tres se lleva a cabo un estudio de mercado para determinar el perfil del visitante. Para establecer el diseño de producto de turismo rural se ha tomado en consideración la evaluación realizada. En el capítulo cuatro se han determinado propuestas con sus respectivas estrategias, las mismas que han sido orientadas a destacar las potencialidades y recursos propios de Vernaza proponiendo una oferta turística a la Parroquia.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12290
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-AETH-537.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons