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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12923
Title: Centro de Idiomas UCSG.
Authors: Klaere Guerra, Rebeca Estefanía
metadata.dc.contributor.advisor: Vega Verduga, Jorge Alberto
Forero Fuentes, Boris Andrei
Durán Tapia, Gabriela Carolina
Chunga de la Torre, Félix Eduardo
Keywords: DISEÑO ARQUITECTÓNICO;DISEÑOS Y PLANOS;ESPACIOS EDUCATIVOS;CENTRO DE IDIOMAS
Issue Date: 19-Mar-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This document contains the development of the project of a Language Center for the Universidad Católica de Santiago de Guayaquil, located in the city of Samborondón. Prior to the project, a critical analysis was carried out, determining contextual, natural and constructed conditions for the development of the project. The project proposes to provide solutions to the need for knowledge and development of new forms of communication. The proposal proposes a variety of interrelated spaces, allowing to always have connections with the exterior and the interior of the building. The building has classrooms, multi - use rooms, laboratories, library, student cafeteria and recreation areas inside and outside the blocks. Additionally, the project proposes the maximum use of the natural characteristics of the land, creating squares that allow the recreation of the students, having a hall / Plaza where it is possible to potentiate visuals and rest areas, this is replicated in the upper floors where they are given emphasis on leisure areas for students.
Description: El presente documento contiene el desarrollo del proyecto de un Centro de idiomas para la Universidad Católica de Santiago de Guayaquil, localizado en el cantón Samborondón. Previo al proyecto se realizó un análisis crítico determinando condicionantes contextuales, naturales y construidas para el desarrollo del proyecto. El proyecto propone brindar soluciones a la necesidad de conocimiento y desarrollo de nuevas formas de comunicación. La propuesta plantea una variedad de espacios interrelacionados, permitiendo tener siempre conexiones con el exterior y el interior del edificio. El edificio cuenta con aulas, salones multi – uso, laboratorios, biblioteca, cafetería estudiantil y áreas de esparcimiento dentro y fuera de los bloques. Adicionalmente el proyecto propone el máximo aprovechamiento de las características naturales del terreno, creando plazas que permiten el esparcimiento de los estudiantes, teniendo un corredor/ Plaza donde se permite potencializar visuales y áreas de descanso, esto se replica en los pisos superiores donde se les da énfasis a zonas de ocio para los estudiantes.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12923
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Arquitectura

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