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Title: Plan de marketing para la introducción de bocados autóctonos en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Campoverde Macías, Mario Andrés
Zambrano Cujilán, Michelle Johanna
metadata.dc.contributor.advisor: Correa Macías, Verónica Janet
Keywords: PLAN DE MARKETING;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;RENTABILIDAD;BOCADOS AUTÓCTONOS;VENTAS
Issue Date: 9-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This grade Project was about a Marketing Plan to introduce national morsel into Guayaquil City. So, it was necessary to complete five chapters in order to get information about the market and the bussines Sweetlover who is responsible for introducing the product to the market. In the same way, the investigation reaching was delimited in Guayaquil city. There was also a theoretical foundation to keep the same sense in the complete project. For that reason, it was necessary to design a methodology for the market research, which included one session of focus group, interviews to experts and surveys to potential customers. There was obtained as a result, a lot of information about the customers’ desires and consumers’ expectations. Finally, the Marketing plan to increase the business’ sales, it was designed according to the market research results, and included marketing mix strategies evaluated financially to check if the investment has a cost effectiveness. It concluded that the project can be developed following the guidelines.
Description: El presente proyecto de titulación consistió en la elaboración de un Plan de Marketing para la introducción de bocados autóctonos en la ciudad de Guayaquil, para lo cual fue necesario cumplir con cinco capítulos que permitieron conocer a profundidad la situación actual del mercado y de la empresa Sweetlovers, encargada de introducir el producto al mercado. Del mismo modo, se delimitó el alcance de la investigación en la ciudad de Guayaquil y la fundamentación teórica para mantener el sentido de la misma. Por lo cual, se diseñó la metodología de la investigación de mercados, que incluyó la ejecución de una sesión de focus group, encuestas a clientes potenciales y entrevistas a profundidad con expertos, obteniendo como resultado la información sobre los deseos de clientes y consumidores. Finalmente, se planteó la propuesta de Plan de Marketing para incrementar las ventas, con estrategias de marketing mix, mismas que fueron evaluadas financieramente para comprobar la rentabilidad y viabilidad de la inversión; y se concluyó que el proyecto puede ser realizado en función de los lineamientos presentados.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13233
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