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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13252
Title: Plan de marketing para la empresa Diconell en la ciudad de Guayaquil.
Authors: Ramos Pinargote, Karla Matilde
metadata.dc.contributor.advisor: Matute Petroche, Jessica Silvana
Keywords: PLAN DE MARKETING;RESPONSABILIDAD SOCIAL EMPRESARIAL;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;STANDS ECOLÓGICOS
Issue Date: 9-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: In the present qualifications project, a marketing plan was realized for the company Diconell in the City of Guayaquil, in which there was carried out a study of the generalities of the investigation to know the precedents and delimitation of the project. For the development of the plan also it was considered to be the theoretical, referential and conceptual frame for a better comprehension of the terms raised inside the project and a situational analysis was carried out considering those factors of the mike and macroenvironment that could affect in the company. As results of the realized investigation of markets, there appeared the strategies of the marketing plan, of which they consist of alliances, promotions, publicity, and progress in its processes. Finally, there was identified to turn financial analysis that for every dollar that Diconell invests will obtain 25 $ additional, having in consideration that will recover the investment in a time of six months as soon as the campaign was initiated.
Description: En el presente proyecto de titulación, se realizó un plan de Marketing para la empresa Diconell en la Ciudad de Guayaquil, en el cual se llevó a cabo un estudio de las generalidades de la investigación para conocer los antecedentes y delimitaciones del proyecto. Para el desarrollo del plan también se consideró el marco teórico, referencial y conceptual para una mejor comprensión de los términos planteados dentro del proyecto y se llevó a cabo un análisis situacional considerando aquellos factores del micro y macroentorno que puedan incidir en la empresa. Como resultados de la investigación de mercados realizada, se plantearon las estrategias del plan de marketing, de las cuales consisten en alianzas, promociones, publicidad, y mejoras en sus procesos. Finalmente se identificó a través análisis financiero que por cada dólar que Diconell invierta obtendrá $25 adicionales, teniendo en consideración que recuperará la inversión en un tiempo de seis meses una vez iniciada la campaña.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13252
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Marketing

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