DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13598
Title: Dificultades en el aprendizaje : una respuesta ante lo insoportable en niños de 7 a 9 años en una institución educativa en el periodo lectivo 2018-2019.
Authors: Delgado Sánchez, Katiuska Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Febres Cordero Córdova, Mónica Margarita
Keywords: DISCAPACIDAD INTELECTUAL;HIPERACTIVIDAD;DEPRESIÓN;DESEO;GOCE;ABUSO SEXUAL
Issue Date: 9-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The purpose of this research is to reveal the symptoms presented by children aged 7 to 9 years in an educational institution, taking as reference three cases, which data was collected throught interviews and individual sessions during pre-professional practices in the period 2018-2019 school year. The method applied in the systematization was the qualitative one because of the fact that through the interviews and observations made, the information necessary to perform this research was obtained. Three clinical presented that support the theoretical framework of systematization were presented.The results obtained show a particular connotation, a traumatic event of a sexual nature that each one goes through in his childhood, the transgression in his body denotes deregulated enjoyment and each one of them presents inappropriate behaviors within the classroom, they are violent, distracted and have decreased their school performance.
Description: El presente trabajo de titulación, tiene como objetivo develar los síntomas que presentan los niños de 7 a 9 años en una institución educativa, tomando como referencia tres casos, los cuales fueron trabajados a través de entrevistas y sesiones individuales, durante las prácticas pre profesionales en el periodo lectivo 2018-2019. El método aplicado en la sistematización fue el cualitativo, debido a que por medio de las entrevistas y observaciones realizadas se pudo obtener la información necesaria para realizar dicho trabajo. Se presentan tres casos clínicos que sostienen el marco teórico de la sistematización. Los resultados obtenidos evidencian una connotación particular, un suceso traumático de índole sexual que cada uno atraviesa en su infancia, la transgresión de su cuerpo denota el goce desregulado y cada uno de ellos presenta conductas inapropiadas dentro del aula de clase, se muestran violentos, distraídos y han disminuido su rendimiento escolar
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13598
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Psicología Clínica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CPC-259.pdf1,53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons