DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14631
Title: Análisis comparativo de la satisfacción laboral de los trabajadores de una empresa comercial.
Authors: Echeverría Tayupanda, Verónica Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: León Cercado, Jesenia Patricia
Keywords: SATISFACCIÓN LABORAL;DESARROLLO ORGANIZACIONAL;BIENESTAR SOCIAL LABORAL;CLIMA ORGANIZACIONAL
Issue Date: 28-Feb-2020
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This research has a non-experimental quantitative approach, whose objective is to perform a “Comparative analysis of job satisfaction in the commercial company workers”; through a methodological process that allowed the information collection using a survey technique, in order to receive through a Likert scale, a numerical assessment of the different dimensions and the perception that affect to determine the job level satisfaction in the different of a commercial company branches; in both, Costa and Sierra region. The sampling of this research is not intentionally probabilistic, established by 180 workers surveyed who represents 22% of the population. The obtained results allowed to determine the perception levels of job satisfaction, deconcentration of actions and social welfare; whose purpose will allow establishing mechanisms for improvement within the organization.
Description: La siguiente investigación tiene un enfoque cuantitativo no experimental, cuyo objetivo es realizar un “Análisis comparativo de la satisfacción laboral en los trabajadores de una empresa comercial”; mediante un proceso metodológico que permitió realizar el levantamiento de información utilizando la técnica de la encuesta, con el fin de receptar mediante una escala de Likert, una valoración numérica de la percepción de las distintas dimensiones que inciden para determinar el nivel de satisfacción laboral en las distintas sucursales de una empresa comercial, tanto en la región Sierra y Costa. El muestreo de esta investigación es no probabilístico intencional, establecido por 180 trabajadores encuestados que representan el 22% de la población. Los resultados obtenidos permitieron determinar los niveles de percepción de la satisfacción laboral, desconcentración de acciones y bienestar social; y cuyo fin permitirá establecer los mecanismos de mejora dentro de la organización.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14631
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Trabajo Social (SED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-JUR-MD-TSO-54.pdf1,81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons