DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14785
Title: Plan de marketing de turismo Comunitario para Caguanapamba, del cantón El Tambo, provincia de Cañar.
Authors: Guamán Yupa, María Beatriz
Lalangui Roblez, Melanie Mabel
metadata.dc.contributor.advisor: Gutiérrez Northia, Aline
Keywords: TURISMO COMUNITARIO;OFERTA Y DEMANDA;MARKETING TURÍSTICO;MEDICINA ANCESTRAL;NOCHE CULTURAL
Issue Date: 6-Mar-2020
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The purpose of this project is to promote community tourism in Caguanapamba community through a Marketing Plan., Certain activities are included, such as: ancestral medicine, Chigaqpamba viewpoint, visit to medicinal gardens, visit the sacred lagoon of Culebrillas, cultural night, variety of gastronomy, sport fishing, family life and visit to El Tambo real de Paredones. The following activities are carried out in the community with the collaboration of its five sectors, likewise it has tourist facilities such as: local guide, catering service and accommodation service so that tourists can enjoy their stay. As a result of the analysis of the demand through the surveys that were carried out to know the profile of the tourist, the majority are young people between 18 and 28 years old, they have made community tourism activities, what they liked most is to enjoy the typical food, in addition of that, they are willing to pay for a community tourism package with accommodation $ 76 and for the same package, but without accommodation $ 34. For the next project, the marketing mix is used: price, promotion, place, product. In addition, promotion strategies, marketing strategies and training.
Description: La finalidad de este proyecto es impulsar el turismo comunitario en la comunidad Caguanapamba a través de un Plan de marketing puesto que dentro del producto que se propone se engloban ciertas actividades y atractivos como son: medicina ancestral, mirador de Chigaqpamba, visita a huertos medicinales, visita a la sagrada laguna de Culebrillas, noche cultural, variedad de gastronomía, pesca deportiva, convivencia familiar y visita a El Tambo real de Paredones. Las actividades se realizan en la comunidad con la colaboración de sus cinco sectores, asi mismo cuenta con facilidades turísticas como: guía local, servicio de restauración y servicio de alojamiento para que los turistas puedan disfrutar de su estadía. Como resultado del análisis de la demanda mediante las encuestas que se realizaron para conocer el perfil del turista la mayoría son jóvenes entre 18 a 28 años, han realizado turismo comunitario dentro de las actividades lo que más les gusto es disfrutar de la comida típica, además de eso están dispuesto a pagar por un paquete de turismo comunitario con alojamiento $76 y por el mismo paquete, pero sin alojamiento $34. Para el siguiente proyecto se utiliza el marketing mix precio, promoción, plaza, producto. Además, estrategias de promoción, estrategias de comercialización y formación.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14785
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-AETH-581.pdf3.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.