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Title: Influencia del liderazgo en el clima laboral y la productividad de la empresa SAFELIFE.
Authors: Bravo Llerena., Jenniffer Stephanie
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Ube, Pricila Francia
Keywords: COMPORTAMIENTO ORGANIZACIONAL;CULTURA ORGANIZACIONAL;LIDERAZGO;CLIMA LABORAL;TOMA DE DECISIÓN
Issue Date: 2-Sep-2020
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present SAFELIFE case study is developed as part of the process of obtaining the degree of Bachelor of Organizational Psychology which analyzes a company on the way to its organizational growth presented problems with different approaches; one of these was the influence of leadership on staff and productivity. From this, other variables that affected the organization are manifested, among them, the organizational climate, organizational culture, internal-external communication, organizational behavior and structure. Leadership proved to be a fundamental key that influences the organizational climate as it allows the connection of all members of the organization. The strategies are: leader training plan, enhance communication, career plan and professional development, maintain staff incentives and structure. They must be socialized and implemented as a strategic plan with the collaborators. For the fulfillment and follow-up of these strategies, a budget, resources and those responsible were assigned. The leader of the organization is the one who will be more involved to obtain the improvement results.
Description: El presente estudio del caso SAFELIFE se desarrolla como parte del proceso de obtención del título de Licenciada en Psicología Organizacional el cual analiza a una empresa en camino hacia su crecimiento organizacional presento problemas con diferentes enfoques, uno de estos fue la influencia del liderazgo sobre el personal y la productividad. A partir de esto se manifiestan otras variables que afectaban a la organización, entre ellas, el clima organizacional, la cultura organizacional, la comunicación interna-externa, el comportamiento organizacional y la estructura. El liderazgo demostró ser una clave fundamental que influye en el clima organizacional ya que permite la conexión de todos los miembros de la organización. Las estrategias son: plan de capacitación para líderes, potenciar la comunicación, plan de carrera y desarrollo profesional, mantener los incentivos al personal y la estructura. Las mismas deberán ser socializadas e implementadas como plan estratégico con los colaboradores. Para el cumplimiento y seguimiento de estas estrategias se asignó un presupuesto, recursos y los responsables. El líder de la organización es quien estará más involucrado para obtener los resultados de mejora.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15204
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