DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15996
Title: El proceso de cambio organizacional en Glamour S.A.
Authors: Álvarez Gaona, María Andrea
metadata.dc.contributor.advisor: Galarza Colamarco, Alexandra Patricia
Keywords: ESTRUCTURA ORGANIZACIONAL;COMUNICACIÓN INTERNA;INDUCCIÓN;CULTURA ORGANIZACIONAL;REINDUCCIÓN;CAPACITACIÓN
Issue Date: 24-Feb-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: Glamour S.A. is an organization dedicated to the marketing of beauty and aesthetic products and services located in the city of Guayaquil. The procedure used in this case analysis consisted of a study and diagnosis of the current situation of the company where it was possible to identify different factors that are generating discomfort, not only in the employees, but also at the level of organizational procedures. The objective of this study is to contribute to the development of the organization to implement and improve internal processes, such as: define the organizational culture, design an induction program, establish internal communication channels, and build a training plan. Therefore, these strategies mentioned above will contribute to the survival and growth of Glamour SA; achieving the desired goal, which is to position itself as the number one company in sales of beauty products and services nationwide.
Description: Glamour S.A. es una organización dedicada a la comercialización de productos y servicios de belleza y estética ubicada en la ciudad de Guayaquil. El procedimiento utilizado en el presente análisis de caso consistió en un estudio y diagnóstico de la situación actual de la empresa donde se pudo identificar distintos factores que están generando malestar, no sólo en los colaboradores, sino también a nivel de procedimientos organizacionales. El objetivo de este estudio es contribuir al desarrollo de la organización con el fin de implementar y mejorar procesos internos, tales como: definir la cultura organizacional, diseñar un programa de inducción, establecer canales de comunicación interna y construir un plan de capacitación. Por lo tanto, estas estrategias mencionadas con anterioridad van a contribuir para la supervivencia y crecimiento de Glamour S.A; logrando cumplir el objetivo deseado, el cual consiste en posicionarse como la empresa número uno en ventas de productos y servicios de belleza a nivel nacional.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15996
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Psicología Organizacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CPO-308.pdf536,47 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons