DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16131
Title: Estudio de mercado estadounidense para la exportación de queso fresco, caso : Alimentos Todo Rico.
Authors: Machado Loja, Diana Paola
Faicán Muñoz, Miguel Ángel
metadata.dc.contributor.advisor: Alcívar Avilés, María Teresa
Keywords: PRODUCCIÓN;EXPORTACIÓN;COMERCIALIZACIÓN;RENTABILIDAD FINANCIERA;INVERSIÓN
Issue Date: 10-Mar-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: Cheese is a food that is obtained by the maturation of the milk curd once the whey is eliminated, it is an essential part of the diet of human beings, therefore the existing demand has made many companies specialize in production, to meet the level of internal and inclusive external consumption. In this sense, through this research work, we are going to learn from the first source the pre-feasibility of a project that allowed generating a production of this dairy for commercialization in the United States of North America. In this context, on the methodological bases of research, a comprehensive analysis of this internal and external market will be carried out, in the same way an economic and financial study will be carried out for the application of the production and export of the finished product. For which it is estimated to know the financial profitability based on the structure and projection aligned to the reality of the market and possible clients in the international market. From this perspective, once all these inputs are available, it will be analyzed and conclude whether or not such investment was made, and the advantages and disadvantages of said business line.
Description: El queso es un noble alimento que se obtiene a través de la maduración de la cuajada de la leche, toda vez que se elimina el suero de la misma, forma parte de esencial de la dieta de los seres humanos, por ende la demanda existente he hecho que muchas empresas se especialicen en la producción, para atender el nivel de consumo interno e inclusive externo. En ese sentido a través del presente trabajo de investigación, vamos a conocer de primera fuente la prefactibilidad de un proyecto que permitirá generar una producción de este lácteo para comercializarlo en los Estados Unidos de Norte América. En ese contexto sobre las bases metodológicas de investigación se realizará un análisis integral de este mercado tanto interno como externo, del mismo modo se realizará un estudio económico y financiero para la aplicación de la producción y exportación del producto terminado. Para lo cual se estima conocer la rentabilidad financiera con base en la estructura y proyección alineada a la realidad del mercado y los posibles clientes en el mercado internacional. Bajo esa perspectiva, toda vez que se cuenten con todos esos insumos, se analizará y concluirá si es factible o no realizar dicha inversión y las ventajas y desventajas que presenta dicho giro de negocio.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16131
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Comercio y Finanzas Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CFI-609.pdf1,62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons