DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16253
Title: Producción y comercialización de galletas hechas a base de Acheta Domesticus, en la ciudad de Guayaquil, en el año 2021.
Authors: Cabello Mora, Otto Nicolás
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Cepeda, Maximiliano Bolívar
Keywords: PLAN DE NEGOCIO;COMERCIALIZACIÓN;SEGURIDAD ALIMENTARIA;RESPONSABILIDAD SOCIAL
Issue Date: 10-Mar-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This business plan seeks to create a company, in the city of Guayaquil, in 2021 that deals with the production and marketing of cookies made from Acheta Domesticus flour. For the market study, the simple random sampling method was used and due to the size of the population, a sample of a total of 385 surveys was taken. The surveys were carried out and tabulated online, through the Google Drive Forms tool, on the other hand, the questions that are within the surveys are closed. The results obtained through this business plan provide a positive outlook and a green light for its implementation, supporting its success in positive financial indicators such as NPV and IRR. Given the antecedents, it is concluded that the business plan was successfully developed throughout the chapters that compose it, since it can be seen that there is the detail of the production (Chapter one) and commercialization (Chapter three) of the product that proved to have acceptance in the market (Chapter two), as well as, a sustainable financial plan that generates an attractive profitability for investors at the end of the fiscal year (Chapter four) and that, in addition, is a sustainable and sustainable project in harmony with the environment environment, as well as with the national development plan (Chapter five).
Description: El presente plan de negocios busca crear una empresa, en la ciudad de Guayaquil, en el año 2021 que se ocupe de la producción y comercialización de galletas hechas a base de harina de Acheta Domesticus. Para el estudio de mercado, se utilizó el método de muestreo aleatorio simple y debido al tamaño de la población, se tomó una muestra de un total de 385 encuestas. Las encuestas fueron realizadas y tabuladas en línea, a través de la herramienta Formularios de Google Drive, por otro lado, las preguntas que se encuentren dentro de las encuestas son de forma cerrada. Los resultados obtenidos a través del presente plan de negocios dan un panorama positivo y una luz verde a su implementación, sustentando su éxito en los indicadores financieros positivos como el VAN y TIR. Dados los antecedentes, se concluye que se desarrolló con éxito el plan comercial a lo largo de los capítulos que lo componen, pues, se puede observar que se encuentra el detalle de la producción ( Capítulo uno) y comercialización (Capítulo tres) del producto que demostró tener aceptación en el mercado (Capítulo dos), así como, un plan financiero sostenible que genera una atractiva rentabilidad para los inversionistas al final del año fiscal (Capítulo cuatro) y que además, es un proyecto sostenible y sustentable en armonía con el medio ambiente, así como con el plan de desarrollo nacional (Capítulo cinco).
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16253
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Administración de Ventas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IAV-365.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons