DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16968
Title: Análisis de la estructura organizacional y sus procesos en la empresa Viña San Bartolomé S.A.
Authors: Rodríguez Palma, Jennifer Katherine
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Ube, Pricila Francia
Keywords: CULTURA ORGANIZACIONAL;REINGENIERÍA;TALENTO HUMANO;COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL
Issue Date: 8-Sep-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present practical case of the company Viña San Bartolomé, aims to analyze the situation of the same, between these points to the organizational structure, organizational processes, organizational culture, organizational climate, reengineering and human talent. Secondly, regarding the determination of the strategies of the San Bartolomé winery, the following aspects have been taken into account: Redesign of the structure, processes and personnel. Therefore, the implementation of planning is developed with the aim of improving the shortcomings that exist in the company. Within the analysis, it has been identified that the problem in the organization is the inexistence of a well-established organizational structure, this has created discomfort, which has generated irregularity of functions, reduction of time, lack of a manual of position procedures, among other variables Therefore, it is recommended to carry out an analysis of the organizational structure and its processes in the organization of the Winery, which will help the growth of the brand, since having a defined organization chart will reduce the problems that exist in the organization thus achieving expansion, since this way there will be a good distribution of tasks and responsibilities, without doing repeated tasks among other variables. In the development of the practical case, key strategies are provided that will allow the internationalization of the same and expansion of the brand, focusing on both organizational and personal growth, thus achieving the success of the company expected by young people
Description: El presente caso práctico de la empresa Viña San Bartolomé, tiene como objetivo analizar la situación de la misma, entre estos puntos a la estructura organizacional, procesos organizacionales, la cultura organizacional, clima organizacional, reingeniería y talento humano. En segundo lugar, respecto a la determinación de las estrategias de la viña san Bartolomé, se ha tomado en cuenta a desarrollar los siguientes aspectos: Rediseño de la estructura, los procesos y el personal. Por lo tanto, se desarrolla la implementación de la planificación con el objetivo de mejorar las falencias que existen en la empresa. Dentro del análisis se ha identificado que el problema en la organización es la inexistencia de una estructura organizacional bien establecida, esto ha creado malestar, lo cual ha generado irregularidad de funciones, disminución de tiempo, falta de un manual de procedimientos de cargos entre otras variables, por lo tanto, se recomienda realizar un análisis de la estructura organizacional y sus procesos en la organización de la Viña, lo cual ayudará a su crecimiento de la marca, ya que al tener un organigrama definido, se reducirán los problemas que hay en la organización logrando de esta manera expandirse, ya que así habrá una buena distribución de tareas y responsabilidades, sin hacer tareas repetidas entre otras variables. En el desarrollo del caso práctico se brindan estrategias claves que permitirán la internacionalización de la misma y expansión de la marca, enfocándose en el crecimiento tanto organizacional como de su personal, logrando así, el éxito de la empresa esperada por jóvenes profesionales.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16968
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Psicología Organizacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CPO-326.pdf1,03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons