DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/17248
Title: Estrategias de comercialización en patios de carros usados post confinamiento, caso patio FP vehículos.
Authors: Caldas Álvarez, William Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Carchi Rivera, Erick Leonardo
Keywords: COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;PUBLICIDAD;COMERCIO ELECTRÓNICO;BENCHMARKING
Issue Date: 15-Sep-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This academic essay deals with a technical investigation with the purpose of discovering the impact that the covid19 pandemic had on the used car market of the city of Cuenca, after which opportunities are sought to reestablish it by applying marketing strategies through a plan strategic. To carry out the research, two vehicle sales yards in the city were studied and 5 interviews were conducted with them, in addition, a strategic situational analysis was carried out to discover the current state of the companies and that they show the opportunities to reactivate their economy.
Description: El presente ensayo académico trata de una investigación técnica con el propósito de descubrir el impacto que tuvo la pandemia covid19 en el mercado de autos usados de la ciudad de Cuenca, posterior a esta se busca oportunidades para reestablecer el mismo aplicando estrategias de marketing mediante un plan estratégico. Para la realización de la investigación se estudió dos Patios de venta vehiculares de la ciudad y se realizaron 5 entrevistas a los mismos, además, se realizó un análisis estratégico situacional para descubrir el estado actual de las empresas y que éstas muestren las oportunidades para reactivar su economía.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/17248
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Marketing - Distancia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-MD-CM-253.pdf986,28 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons