DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18087
Title: Propuesta de estrategias para el fortalecimiento turístico del Museo Barcelona Sporting Club.
Authors: Merino Segura, Melissa Naomi
Sánchez Rosero, Bruno Andrés
metadata.dc.contributor.advisor: Pinos Guerra, Mariela Ercilia
Keywords: SERVICIOS TURÍSTICOS;GESTIÓN DE PRODUCTOS;TURISMO DEPORTIVO;PRODUCTO TURÍSTICO;MUSEO DEPORTIVO
Issue Date: 22-Feb-2022
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The purpose of this research was to design strategies for the tourism strengthening of the Barcelona Sporting Club Museum, which is part of the tourism sector of the city of Guayaquil. For the fulfillment of this proposal, three objectives were determined and are manifested in each of the chapters of this project. First, a diagnosis of the museum was made with the Methodological Process for Developing Tourism Products tool, which is used to develop tourism products; through visits and information searches on the web, it was possible to learn about the current situation of the museum, its strengths and weaknesses. Second, a survey was designed to carry out a market study that allowed knowing the profile of the visitor and the expectations they have of the museum. Finally, the strategies were developed, which emerged from all the information collected, and actions were created for each of them. These actions may be used by the museum to consolidate its attractions, generate more income, receive more visits, and create memorable experiences for those visitors.
Description: El propósito de esta investigación fue diseñar estrategias para el fortalecimiento turístico del Museo Barcelona Sporting Club que es parte del sector turístico de la ciudad de Guayaquil. Para el cumplimiento de esta propuesta se determinaron tres objetivos que se manifiestan en cada uno de los capítulos de este proyecto. Primero, se realizó un diagnóstico del museo con la herramienta Proceso Metodológico para Desarrollar Productos Turísticos, que sirve para desarrollar productos turísticos; mediante visitas y búsqueda de información en la web se logró conocer la situación actual del museo, sus fortalezas y debilidades. Segundo, se diseñó una encuesta para realizar un estudio de mercado que permitió conocer el perfil del visitante y las expectativas que tiene del museo. Por último, se desarrollaron las estrategias, las que surgieron a partir de toda la información recopilada, y se crearon acciones para cada una de ellas. Estas acciones podrán ser usadas por el museo para consolidar sus atractivos, generar más ingresos, recibir más visitas, y crear experiencias memorables para aquellos visitantes.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18087
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Turismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-TUR-3.pdf2,48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons