DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/20506
Title: Estudio de la factibilidad de producción y comercialización de snacks de plátano verde hacia Estados Unidos.
Authors: Avilez Piza, Ivette Martina
Rugel Torres, Natasha Martha
metadata.dc.contributor.advisor: Arias Arana, Wendy Vanessa
Keywords: COMERCIO INTERNACIONAL;EXPORTACIÓN;PLAN DE NEGOCIO;COMERCIO ELECTRÓNICO;RENTABILIDAD;ESTUDIO DE FACTIBILIDAD
Issue Date: 7-Feb-2023
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The objective of this degree project is to determine the feasibility of exporting green plantain snacks to the United States through the analysis of internal and external factors and the development of a financial plan, where it was determined that the project is viable and there is a demand in Florida, United States, by the Latino population. Ecuador and the United States have a First Phase Agreement, which among its objectives is to link facilities for MSMEs in order to simplify customs processes and open up their market. Within this market, the daily consumption of snacks stands out due to the frenetic lifestyle they have, making it attractive to different companies engaged in the manufacture of snacks of all kinds. Throughout the four chapters it was possible to learn about the political, economic and social characteristics of Ecuador and the United States, the behavior of the American consumer with respect to snacks, as well as the position in which the company finds itself at the time of starting its operations for the development of marketing strategies related to e-commerce and digital marketing, tools that currently facilitate the positioning of the product in the country. These factors were the starting point for the development of a financial analysis with a five-year projection that, thanks to the analysis of the different economic indexes, made it possible to explain the company's profitability under three different scenarios.
Description: El presente trabajo de titulación tiene como objetivo determinar la factibilidad de exportación de snacks de plátano verde a Estados Unidos por medio del análisis de factores internos, externos y el desarrollo de un plan financiero, donde se determinó que el proyecto es viable y existe una demanda en Florida, Estados Unidos, por parte de la población latina. Ecuador y Estados Unidos mantienen un Acuerdo de Primera Fase el cual entre sus objetivos está vincular las facilidades para mipymes con el fin de simplificar procesos aduaneros y darle apertura a su mercado. Dentro de este mercado se destaca el consumo diario de snacks debido al estilo de vida frenético que tienen, haciéndolo atractivo a distintas empresas que se dedican a la fabricación de snacks de todo tipo. A lo largo de los cuatro capítulos fue posible conocer las características políticas, económicas y sociales de Ecuador como Estados Unidos, el comportamiento del consumidor estadounidense respecto a los snacks, así como la posición en la que se encuentra la empresa al momento de iniciar sus operaciones para la elaboración de estrategias de comercialización relacionadas con el ecommerce y el marketing digital, herramientas que actualmente facilitan el posicionamiento del producto en el país. Estos factores fueron el punto de partida para la elaboración de un análisis financiero con una proyección a cinco años que gracias al análisis de los distintos índices económicos permitió explicar la rentabilidad de la empresa bajo tres distintos escenarios.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/20506
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-CEAE-CNI-69.pdf2,34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons