Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/20997
Title: | Experiencias de los estudiantes sobre el programa de pensión diferenciada. Estudio de una universidad cofinanciada de la ciudad de Guayaquil. |
Authors: | Montero Matías, Milena Marcela Navarrete Ruiz, Eriuska Mercedes |
metadata.dc.contributor.advisor: | Condo Tamayo, Cecilia |
Keywords: | INCLUSIÓN EDUCATIVA;DESIGUALDAD SOCIAL;EDUCACIÓN SUPERIOR;INEQUIDAD EDUCATIVA;BIENESTAR UNIVERSITARIO;PENSIONES DIFERENCIADAS |
Issue Date: | 6-Mar-2023 |
Publisher: | Universidad Católica de Santiago de Guayaquil |
Abstract: | In the present research work, it seeks to know the experiences of the students on the differentiated pension system offered by the Department of Student Welfare. For this research, a sample of 12,442 students enrolled in the A-2022 semester of a co-financed University in the city of Guayaquil was used. For the analysis of said information, it was linked to a normative-strategic framework and a conceptual referent, which helped to strengthen the investigation. The research methodology was developed from a mixed approach, descriptive level, transversal temporality. The sample for this study is made up of 290 students surveyed, 6 students interviewed, 1 interview conducted with the Director of the Department of University Well-being. As a result, it is found that the time it takes for the downsizing process to be a key factor in preventing student dropouts. Students also claim to have had negative experiences during the process. |
Description: | En el presente trabajo de investigación busca conocer las experiencias de los estudiantes sobre el sistema de pensión diferenciada ofertado por el Departamento de Bienestar Estudiantil. Para esta investigación se utilizó una muestra de 12.442 estudiantes matriculados en el semestre A-2022 de una Universidad cofinanciada de la ciudad de Guayaquil. Para el análisis de dicha información se lo vínculo con un marco normativo- estratégico y un referente conceptual, los cuales ayudaron al fortalecimiento de la investigación. La metodología de la investigación se elaboró a partir de un enfoque mixto, de nivel descriptivo, de temporalidad transversal. La muestra de este estudio se compone por 290 estudiantes encuestados, 6 estudiantes entrevistados, 1 entrevista realizada al Director del Departamento de Bienestar Universitario. Como resultados, se tiene que el tiempo en que se tarda el proceso de reducción de escala es un factor clave para evitar la deserción en los estudiantes. También los estudiantes afirman haber tenido experiencias negativas durante el proceso. |
URI: | http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/20997 |
Appears in Collections: | Trabajos de Titulación - Carrera de Trabajo Social |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
T-UCSG-PRE-JUR-TSO-186.pdf | 4,78 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License