Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/21661
Title: | Diseño e implementación de una guía técnica para optimizar la protección a tierra en embarcaciones marítimas. |
Authors: | Pino Valencia, Willian Eduardo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Medina Moreira, Washington Adolfo |
Keywords: | PUESTA A TIERRA;INSTALACIÓN ELÉCTRICA;EMBARCACIÓN;VIDA ÚTIL |
Issue Date: | 1-Feb-2023 |
Publisher: | Universidad Católica de Santiago de Guayaquil |
Abstract: | Many shipping companies in the maritime industry have difficulties in developing optimal plans for boat protection, either due to lack of knowledge in the processes or due to lack of knowledge of new technologies. This document will deal with issues on the control of critical areas exposed to land faults that may cause a standstill of the vessel. Identify and technically analyze the faults produced to earth, regulation of formats for a preventive maintenance plan and thus avoid interruptions to the operation of the ship either by collision, lack of electric generators, loss of steering and propulsion by rupture in the propeller shafts, etc. The main objective of this guide is to inform shipping companies and departmental heads of technical operational areas, have a procedure manual to avoid losses during the operation of the vessel. This tool is very useful to reduce unnecessary maintenance and repairs, in order to achieve its best optimization and useful life of the fleet. |
Description: | Muchas empresas navieras de la industria marítima tienen dificultades para desarrollar planes óptimos de protección a embarcaciones, ya sea por falta de conocimiento en los procesos o por desconocimiento de nuevas tecnologías. Este documento tratará temas sobre el control de las áreas críticas expuestas a fallas de tierra que puedan producir una paralización de la embarcación. Identificar y analizar técnicamente las fallas producidas a tierra, regulación de formatos para un plan de mantenimiento preventivo y así evitar interrupciones a la operación del buque ya sea por colisión, falta de generadores eléctricos, perdida de gobierno y propulsión por ruptura en los ejes de hélice, etc. El principal objetivo de esta guía es informar a las empresas navieras y jefes departamentales de áreas operativa técnica, tener un manual de procedimiento para evitar pérdidas durante la operación de la embarcación. Esta herramienta es de gran utilidad para disminuir los mantenimientos y reparaciones innecesarias, para así lograr su mejor optimización y vida útil de la flota. |
URI: | http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/21661 |
Appears in Collections: | Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Electricidad |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
T-UCSG-PRE-TEC-IELE-16.pdf | 1,85 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License